
«Το ότι ηττήθηκε ο κ. Μπακογιάννης στον Δήμο της Αθήνας, το γεγονός ότι ηττήθηκε ένα λειτουργικό μέλος της οικογένειας Μητσοτάκη κανοναρχεί, επηρεάζει και ρυθμίζει τις επιλογές σας», τόνισε χαρακτηριστικά ο ειδικός αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, κατά την τελευταία ημέρα συζήτησης του νέου Κώδικα των ΟΤΑ στην Ολομέλεια της Βουλής, σχολιάζοντας τον εκλογικό νόμο «Φρανκενστάιν», όπως τον αποκάλεσε, για την ανάδειξη των οργάνων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Και προσέθεσε: «Αλλά αυτό είναι και ένα μήνυμα και για μας. Γιατί δεν έχασε απλώς ο κύριος Μπακογιάννης. Κέρδισε η προοδευτική αντιπολίτευση όταν συσπειρώθηκε γύρω από ένα πρόγραμμα και από έναν ρεαλιστικό στόχο. Και αυτά δεν πρέπει να τα αφήνουμε στην άκρη. Ίσα-ίσα», επίσημανε, «είναι τα διδάγματα του αυτοδιοικητικού κινήματος και των πολιτών και δείχνουν ότι πολλές φορές, όταν δοθεί το ερέθισμα, η σπίθα, υπάρχει ελπίδα».
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ επικαλέστηκε, μάλιστα, την έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής, στην οποία επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, ότι το σύστημα ταυτόχρονης επαναληπτικής ψηφοφορίας που έχει επιλεγεί δεν θέτει ως στόχο την επίτευξη της απόλυτης ή της ευρύτερης δυνατής πλειοψηφίας, καθώς ο επιτυχών συνδυασμός ανακηρύσσεται ανεξαρτήτως ποσοστού. Δηλαδή, ακόμη και με ποσοστό μικρότερο του 42% που απαιτείται για την απευθείας εκλογή.
«Ειδικά στους μεγάλους δήμους που θα έχουμε πληθώρα συνδυασμών, υπάρχει πολύ σοβαρό ενδεχόμενο να είναι στη διοίκηση του Δήμου συνδυασμοί που πήραν 25-30% των ψήφων. Και επίσης, η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής δίδει στους ψηφοφόρους εναλλακτική λύση μόνον υπέρ ενός συνδυασμού», σημείωσε ο κ. Ξανθόπουλος.
«Φοβούμαι ότι το σύστημα θα προκαλέσει πολύ σοβαρότερα προβλήματα από αυτά που καλείται να λύσει. Και πραγματικά, πειράζετε ένα εκλογικό σύστημα που είχε τη δυνατότητα στο δεύτερο γύρο να βγάζει καθαρούς νικητές και καθαρές πλειοψηφίες. Σας είπα αφετηριακά την επιφύλαξή μου και θεωρώ ότι πολύ γρήγορα θα το μετανιώσετε και εσείς που το ψηφίζετε, αλλά δυστυχώς και όλη η αυτοδιοίκηση», υπογράμμισε.
Τέλος, επανέλαβε ότι το ν/σ του νέου Κώδικα, έχει πολλά προβλήματα και εγγενείς αδυναμίες, σημειώνοντας πως «δεν ακούσαμε τίποτα για τη μητροπολιτική διοίκηση, που είναι ένα τεράστιο θεσμικό ζήτημα ενώ, όπως επισημαίνεται και από την Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής, η κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ του ελληνικού κράτους και της τοπικής αυτοδιοίκησης δεν είναι σαφής, προκαλώντας πολλές φορές σύγχυση».


