
Να τριπλασιάσει τα καθαρά κέρδη μέχρι το 2030 σχεδιάζει η ΔΕΗ ΑΕ, βάζοντας στόχο το 1,5 δισ. ευρώ, από 450 εκατ. σήμερα. Αντίστοιχα προβλέπεται να αυξηθεί το μέρισμα των μετόχων, των χιλιάδων δηλαδή κηφήνων που είναι αμφίβολο αν γνωρίζουν ότι έχουν μετοχές στη ΔΕΗ, απολαμβάνουν όμως τα «καλά» των επενδύσεων στην Ενέργεια – εμπόρευμα, τις απογειωμένες τιμές για τον λαό και τις κρατικές εγγυήσεις που στηρίζουν την κερδοφορία των ενεργειακών ομίλων κάτω απ’ όλες τις συνθήκες. Οπως προκύπτει μάλιστα από δημοσιεύματα, οι αποδόσεις για τους μετόχους έχουν φτάσει το 866% (!) σε σχέση με το 2019. Για φέτος, η ΔΕΗ ΑΕ σκοπεύει να διανείμει μέρισμα 60 λεπτών ανά μετοχή, που αντιστοιχεί σε 357 εκατ. ευρώ. Από αυτά, 119 εκατ. ευρώ θα πάρει το κράτος, 63 εκατ. το επενδυτικό σχήμα της CVC και 170 εκατ. θα διανεμηθούν σε άλλους μετόχους, «θεσμικούς» και μη. Τα κέρδη πάνε καλά, σε αντίστροφη πορεία με τις τιμές του ρεύματος που έχουν γίνει εφιάλτης για τον λαό, μεγαλώνοντας την απόσταση ανάμεσα στις παραγωγικές δυνατότητες και στην οικειοποίηση του προϊόντος της εργασίας χιλιάδων εργαζομένων από μια χούφτα μονοπώλια και μετόχους, που εισπράττουν ακάματα κέρδη και μερίσματα.
