
To καλοκαίρι στη χώρα μας βρίσκει τους ταμιευτήρες των υδροηλεκτρικών με 22% υψηλότερα αποθέματα νερού σε σχέση με πέρυσι. Ταυτόχρονα, ο συνδυασμός μελτεμιών και ηλιοφάνειας ανεβάζει την παραγωγή από ΑΠΕ στο 60% – 65% του ενεργειακού μείγματος, περιορίζοντας τις μονάδες φυσικού αερίου κάτω από 30%. Τις 20 μέρες του Ιούνη, η χώρα εξήγαγε ηλεκτρική ενέργεια το 75% των συνολικών ωρών και τον Μάη το 96%. Το 2026, η Ελλάδα ήταν ο 4ος μεγαλύτερος καθαρός εξαγωγέας ρεύματος στην Ευρώπη σε απόλυτους αριθμούς, πίσω από Γαλλία, Σουηδία και Ολλανδία, ξεπερνώντας ακόμη και την Ισπανία. Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το α’ τρίμηνο του 2026, το πλεόνασμα στο εμπορικό ισοζύγιο Ενέργειας έχει φτάσει τα 341 εκατ. ευρώ, από 262 εκατ. ευρώ για όλο το 2025. Σημειώνεται πως η Ελλάδα έγινε για πρώτη φορά καθαρός εξαγωγέας μόλις το 2024. Η σημαντική αυτή αύξηση της παραγωγής επιτεύχθηκε με γενναίες επιδοτήσεις, δηλαδή χρήματα από τη φοροληστεία του λαού, στο πλαίσιο της «πράσινης μετάβασης». Ολη αυτή η «κοσμογονία» έφερε νέα τεράστια κέρδη στα μονοπώλια της Ενέργειας, την ώρα που ο λαός πληρώνει το κόστος της απελευθερωμένης αγοράς Ενέργειας, όπως πλήρωνε μέχρι τώρα το κόστος της «μετάβασης»: Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2025, το 18,1% των νοικοκυριών αδυνατεί να έχει ικανοποιητική θέρμανση τον χειμώνα και δροσιά το καλοκαίρι, ενώ το 41,8% δυσκολεύεται να πληρώσει πάγιους λογαριασμούς, όπως αυτούς της Ενέργειας.
