
Υπερψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Επί της αρχής του σχετικού νομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών, υπέρ τάχθηκε το κυβερνών κόμμα της ΝΔ και «κατά» τα κόμματα της αντιπολίτευσης.
Με τις διατάξεις του νομοσχεδίου έρχονται σημαντικές αλλαγές στον τρόπο διεξαγωγής των αυτοδιοικητικών εκλογών. Πιο συγκεκριμένα καταργείται ο β’ γύρος και πλέον εισάγεται η εκλογή των δημοτικών και περιφερειακών αρχών σε έναν και μόνο γύρο. Παράλληλα, εισάγεται το σύστημα της συμπληρωματικής (εναλλακτικής) ψήφου, καθώς θα δίνεται πλέον η δυνατότητα στον εκλογέα, εκτός από τον συνδυασμό στον οποίο θέλει να εκφράσει την προτίμησή του, να επιλέξει και έναν δεύτερο συνδυασμό.
Οπως σημείωσε κατά το κλείσιμο της συζήτησης, ο υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, μετά τον κύκλο της νομοθέτησης, αρχίζει από αύριο ένας άλλος κύκλος: αυτός της εφαρμογής.
Σύμφωνα με τον κ. Λιβάνιο, «θα φτιαχτεί ένα ειδικό ‘μίνι σάιτ’ μέσα στο υπουργείο Εσωτερικών, που θα έχει την ‘ανά πάσα στιγμή’ επικαιροποιημένη μορφή των διατάξεων που ισχύουν, όλο το συνοδευτικό υλικό, όλες τις ερωτήσεις, τους ‘οδικούς χάρτες’, για να μπορούν οι δημοτικές αρχές να βασιστούν και να προχωρήσουν».
Σημείωσε επίσης, πως αφού δημιουργήσαμε τα θεμέλια της αυτοδιοίκησης, και αφού έχουμε ένα σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο, θα πρέπει να ξεκινήσει και ένας διάλογος για την ανακατανομή των αρμοδιοτήτων, οι οποίες θα μπορούν να μεταφέρονται με τους αναγκαίους πόρους, τις υποδομές, και το ανθρώπινο δυναμικό.
Τέλος, και σχολιάζοντας την πρόταση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Νίκου Ανδρουλάκη για την «πιλοτική απόδοση» του ΕΝΦΙΑ στην αυτοδιοίκηση, ο κ. Λιβάνιος είπε ότι μια τέτοια κίνηση θα απέδιδε πολλά χρήματα σε δήμους με ακίνητα μεγάλης εμπορικής αξίας όπως η Γλυφάδα, σε αντίθεση με το 90% της υπόλοιπης Ελλάδας που θα λάμβαναν από τον ΕΝΦΙΑ μικρότερα ποσά από τους ΚΑΠ που λαμβάνουν τώρα.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης υπήρξε και νέα σφοδρή αντιπαράθεση μεταξύ των κοινοβουλευτικών εκπροσώπων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, Δημήτρη Καιρίδη και Δημήτρη Μάντζου, για τα πεπραγμένα του δημάρχου Αθηναίων, Χάρη Δουκα
«Φαντάζεται τον εαυτό του ως πρωθυπουργός! Δεν δημαρχεύει, παρά πολιτικολογεί ασύστολα! Είναι ένας απολύτως αποτυχημένος δήμαρχος, η Αθήνα είναι στη χειρότερη κατάσταση που ήταν ποτέ», ποαρατήρησε από το βήμα της Βουλής ο κ. Καιρίδης, προκαλώντας την αντίδραση του κ. Μάντζου.
«Πονάει πολύ αυτό που συνέβη το ‘23, πλήττει το μεγαλείο της κυβέρνησης. Τρία χρόνια μετά, περαστικά σας!» ανέφερε με νόημα ο Δημήτρης Μάντζος, ισχυριζόμενος ότι η αλλαγή στο εκλογικό σύστημα «έρχεται ως κομματική ανάγκη της ΝΔ να απαντήσει στις ανατροπές που υπέστη στις αυτοδιοικητικές». Παράλληλα έκανε λόγο για προσωπική στοχοποίηση του Χάρη Δούκα, ο οποίος «δεν χρήζει συνηγορίας» και έχει τη «δημοκρατική νομιμοποίηση».
«Είναι ανεπίδεκτοι στο ΠΑΣΟΚ. Θα καταπιείτε τα λόγια σας σε μερικές ημέρες, έχει φύγει από το κόμμα ο Χάρης Δούκας και δεν το ξέρετε….», επανήλθε ο Δημήτρης Καιρίδης, και κάλεσε το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης να τοποθετηθεί επισήμως για τις δηλώσεις του δημάρχου αναφορικάμε τα Προσφυγικά, που όπως ειπε, αποδεικνύουν ότι «σέρνεται πίσω από το περιθώριο».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News



