
Η έντονη αντίδραση Αβραμόπουλου στην επαναφορά της υπόθεσης εμπλοκής του στο λεγόμενο Qatargate και δη η ατάκα-μήνυμα σε ολίγον τι vulgaire ύφος, «δεν θα απολογηθώ σε κανέναν κερατά», στη συνέντευξη του βουλευτή και πρώην Επιτρόπου στον ΣΚΑΙ, προκάλεσε δίχως άλλο την ενόχληση του Μαξίμου.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, με αφορμή τη φρασεολογία και τους χαρακτηρισμούς («μπούρδες» για το ένταλμα, «κερατάδες» για όσους ζητούν να ελεγχθεί για τη σχέση με τη ΜΚΟ Παντσέρι) που επέλεξε στην τοποθέτησή του ο κ. Αβραμόπουλος, η γενική σύσταση που απευθύνεται είναι να αποφεύγονται τέτοιου είδους εκφράσεις και εν γένει η επιθετική ρητορική.
Η δήλωση δε πως δεν θα απολογηθεί «σε κανέναν κερατά», χαρακτηρίζεται τουλάχιστον αχρείαστη, ειδικά σε μία υπόθεση που όπως σημειώνεται, απαιτεί προσεκτικούς χειρισμούς και χαμηλότερους τόνους.
Χωρίς άλλο σχόλιο για την ουσία της υπόθεσης και το πόσο υπαρκτό είναι όντως το ζήτημα για τον κ. Αβραμόπουλο, το μήνυμα που εκπέμπεται είναι πως όταν οι Αρχές καλούν έναν πολίτη -και ακόμη περισσότερο ένα δημόσιο πρόσωπο- αυτός οφείλει να ανταποκρίνεται.
Και στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε και η νέα δήλωση του κυβερνητικού εκπροσώπου για το θέμα (η πρώτη εδώ); «Όταν μας καλούν οι Αρχές, οφείλουμε να πηγαίνουμε. Αυτό ισχύει για όλους», σημείωσε με νόημα ο Παύλος Μαρινάκης μιλώντας αυτή τη φορά στο Οpen, για να επαναλάβει πως δεν είναι δική του δουλειά ούτε να καταδικάσει ούτε να αθωώσει τον πρώην Επίτροπο.
«Καταρχάς, ως προς την ουσία της υπόθεσης, ο κ. Αβραμόπουλος, όπως είχαμε πει, βγήκε, έδωσε τις απαντήσεις του, φαίνονται -το λέω, το φαίνονται γιατί δεν είμαι δικαστής, ούτε θα τις αξιολογήσω εγώ- δεν ξέρουμε και το περιεχόμενο του εντάλματος, με αυτά τα οποία διαβάζουμε και αυτά τα οποία λέει ο κ. Αβραμόπουλος φαίνονται πειστικές οι απαντήσεις του.
»Δεν παίρνω αποστάσεις, ούτε τον καταδικάζω τον άνθρωπο, ούτε τον αθωώνω, γιατί δεν θα μπορούσα να κάνω ούτε το ένα ούτε το άλλο. Μένει να δούμε την πορεία της υπόθεσης και να επιβεβαιωθούν αυτά τα οποία ο ίδιος λέει και το ξαναλέω, ακούγονται και φαίνονται και λογικά», ανέφερε αρχικά ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης και συνέχισε απαντώντας και στις αιχμές που άφησε ο πρώην Επίτροπος για τους χειρισμούς από την Αστυνομία και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη:
«Δεύτερον, ως προς το ένταλμα, όπως προκύπτει από όλες τις πηγές και τις αστυνομικές και τις δικαστικές πηγές, ακολουθήθηκε η διαδικασία που ακολουθείται σε κάθε τέτοια περίπτωση. Δηλαδή εντός 24 ωρών το ένταλμα διαβιβάστηκε στον εισαγγελέα και ακολουθείται όλη η κατά το νόμο η διαδικασία. Ούτε θα μπορούσε να έχει ούτε έχει σε αυτή την περίπτωση ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης την οποιαδήποτε ανάμειξη ο οποιοσδήποτε υπουργός, εν προκειμένω ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη. Είναι σαφές αυτό. Μπορείτε να το διαπιστώσετε από το ρεπορτάζ που θα κάνετε και έχει υπάρξει και αντίστοιχη άτυπη ενημέρωση…
»Κάτι τέτοιο δεν ισχύει, γιατί ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενοι χρόνοι και μάλιστα συντμήθηκαν. Δηλαδή, επειδή μιλάμε για ένα ευρωπαϊκό ένταλμα για να μη θεωρηθεί η οποιαδήποτε συγκάλυψη εντός 24 ωρών το ένταλμα διαβιβάστηκε στον αρμόδιο εισαγγελέα. Το Μαξίμου άρχισε να ενημερώνεται… Εν τω μεταξί με ρωτούσαν αν υπάρχει θέμα με τον Αβραμόπουλο. Οπότε ένας εκ των συνεργατών του Πρωθυπουργού κάλεσε τον κύριο Αβραμόπουλο να τον ρωτήσει αν γνωρίζει κάτι και αν έχει κάποια ενημέρωση για κάτι το οποίο ακούγεται από τις Βρυξέλλες. Λίγες ώρες αργότερα πράγματι έγινε γνωστό και από τα Μέσα και από τις Βρυξέλλες και από την Ελλάδα, έγινε γνωστή η ύπαρξη του εντάλματος, αφού ούτως ή άλλως είχε περιέλθει στη Δικαιοσύνη και θα διαβιβαζόταν στη Βουλή. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι ο Πρωθυπουργός. Δεν έχει καμία αρμοδιότητα. Είναι μια διαδικασία ξεκάθαρη. Περνάει από τη Δικαιοσύνη, μέσω της Βουλής επανέρχεται στη Δικαιοσύνη και για να ξέρει και ο κόσμος, στη συνέχεια η Εισαγγελία Εφετών αποφασίζει, αφού εξετάσει όλα τα δεδομένα για το αν θα κρίνει η ίδια η ελληνική Δικαιοσύνη την τύχη εν προκειμένω του κυρίου Αβραμόπουλου ή θα διαβιβάσει την υπόθεση στο Βέλγιο», περιέγραψε ο κ. Μαρινάκης
Και «όσο και αν μας φαίνεται μια υπόθεση ότι δεν στέκει, όσο και αν μια κλήση μπορεί να θεωρούμε ότι είναι υπερβολική, είναι σημαντικό -επέμεινε ο εκπρόσωος – να γνωρίζουμε ότι όταν μας καλούν οι Αρχές, είτε είναι οι ελληνικές είτε είναι -το ξαναλέω δεν απαντώ για τον κύριο Αβραμόπουλο είναι ένας πολύ έμπειρος, τον σέβομαι απεριόριστα και σε προσωπικό επίπεδο, ένας πολιτικός που έχει δώσει δείγματα γραφής όλα αυτά τα χρόνια και για το ήθος του και για την παρουσία του- αλλά απαντώ με τη λογική. Όταν μας καλούν οι Αρχές οφείλουμε να πηγαίνουμε».
Ερωτηθείς τέλος αν τίθεται θέμα παραίτησης Αβραμόπουλου ή/και υποψηφιότητάς του στις επερχόμενες εκλογές, ο κ. Μαρινάκης αρκέστηκε να δηλώσει:
«Δεν γνωρίζω κάτι τέτοιο αυτή τη στιγμή, ούτε έχει ανοίξει τέτοιο θέμα. Δεν θέλω να ανοίξω εγώ ένα θέμα δηλαδή για το οποίο δεν έχω τέτοια ενημέρωση».
Για τα ψηφοδέλτια -ξεκαθάρισε- μία είναι η απάντηση: «Τα ψηφοδέλτια τα αποφασίζει ένας και μόνο με τις εισηγήσεις βέβαια πολλών και μάλιστα ο συγκεκριμένος Πρωθυπουργός ακούει τις εισηγήσεις και βάζει και νέους ανθρώπους και δίνει ευκαιρίες: Ο Πρωθυπουργός, με την ιδιότητά του ως πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας. Αρα κανείς δεν είναι υποψήφιος, αν δεν το ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός», συμπλήρωσε στην απάντησή του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News



