
Απαντήσεις στις καταγγελίες εργαζομένων του ΕΚΑΒ για μειωμένο αριθμό ασθενοφόρων και αυξημένη πίεση στα πληρώματα έδωσε ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους. Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό «ΣΚΑΪ» τόνισε ότι η επιχειρησιακή δύναμη του οργανισμού όχι μόνο δεν έχει μειωθεί, αλλά έχει ενισχυθεί.
Σχετικά με τη μεγάλη προκήρυξη των 1.131 θέσεων μόνιμων ιατρών ο κ. Θεμιστοκλέους ανέφερε ότι «μέχρι στιγμής, πριν ακόμη κλείσει η διαδικασία, έχουν υποβληθεί περισσότερες από 2.000 αιτήσεις». Ο υφυπουργός Υγείας σημείωσε ότι έχει δοθεί παράταση μίας εβδομάδας στη διαδικασία υποβολής αιτήσεων και χαρακτήρισε τον αριθμό των αιτήσεων πολύ καλό, συμπληρώνοντας: «Η προκήρυξη αφορά όλες τις ειδικότητες, όλα τα νοσοκομεία και όλη τη χώρα». Ο κ. Θεμιστοκλέους ανέφερε ότι: «Η αυξημένη ανταπόκριση συνδέεται με τις αλλαγές που έχουν γίνει στο εργασιακό πλαίσιο των γιατρών του ΕΣΥ». Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στις αυξήσεις στους μισθούς καθώς και στην αυτοτελή φορολόγηση των εφημεριών. Όπως είπε, τα μέτρα αυτά έχουν καταστήσει ξανά το ΕΣΥ πιο ελκυστικό. Σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα, ο υφυπουργός Υγείας ανέφερε ότι: «Η διαδικασία των αιτήσεων ολοκληρώνεται την επόμενη εβδομάδα και ότι, με βάση το νέο νομικό πλαίσιο, οι γιατροί θα έχουν τοποθετηθεί μέσα στους επόμενους έξι μήνες».
Αναφορικά με το νοσηλευτικό προσωπικό και την πλατφόρμα προσλήψεων, ο κ. Θεμιστοκλέους ανέφερε: «Στην Αθήνα, η πλατφόρμα άνοιξε το προηγούμενο χρονικό διάστημα και όσοι νοσηλευτές και νοσηλεύτριες υπέβαλαν αίτηση έχουν ήδη μπει σε διαδικασία πρόσληψης. Το ίδιο, θα ισχύσει και για την υπόλοιπη χώρα, με την πλατφόρμα να ανοίγει και να ολοκληρώνεται το επόμενο χρονικό διάστημα». Ο υφυπουργός Υγείας συμπλήρωσε ότι η μεγαλύτερη ανάγκη για νοσηλευτικό προσωπικό εντοπίζεται στην Αθήνα. Αντίθετα, σε αρκετά νοσοκομεία της περιφέρειας, όπως είπε, έχει προσεγγιστεί ο ευρωπαϊκός μέσος όρος σε σχέση με την αναλογία νοσηλευτικού προσωπικού ανά κατειλημμένη κλίνη.
ΑΠΕ-ΜΠΕ/photo: eurokinissi

