
Ολο και περισσότερο παγιώνεται η πεποίθηση ότι η νέα γενιά στην Ελλάδα θα ζήσει χειρότερα από την προηγούμενη. Σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο, το 54% θεωρεί ότι τα σημερινά παιδιά θα ζήσουν χειρότερα από τους γονείς τους, κρίνοντας και από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ίδιοι να επιβιώσουν. Το 58% εκτιμά ότι το επόμενο 12μηνο δεν θα μπορεί να καλύψει έξοδα για πάγιους λογαριασμούς, το 52% φοβάται να αρρωστήσει και το 42% δυσκολεύεται να πληρώσει το σούπερ μάρκετ. Η εικόνα αυτή είναι εντελώς αντίθετη με εκείνη των δημοσιονομικών και οικονομικών επιδόσεων που παρουσιάζει η κυβέρνηση, κομπάζοντας για τα θηριώδη πρωτογενή πλεονάσματα και τους άλλους δείκτες της οικονομίας. Είναι αντίθετη όμως και με την τεράστια κερδοφορία που καταγράφουν τα εισηγμένα στο χρηματιστήριο μονοπώλια, σπάζοντας το ένα ρεκόρ πίσω από το άλλο. Πάνω σ’ αυτό το έδαφος ξετυλίγεται η αντιπαράθεση ανάμεσα στην κυβέρνηση και στα άλλα συστημικά κόμματα, για το ποιος μπορεί με «κοστολογημένα» μέτρα να εξασφαλίσει τάχα κάποιες ανάσες στον λαό, χωρίς να πειραχτούν τα κέρδη των ομίλων και οι επιδόσεις της οικονομίας. Ο λαός όμως έχει την πείρα να δει πως για να κερδίσει ακόμα και το ελάχιστο, πρέπει να χάσει το κεφάλαιο. Μόνο σε σύγκρουση με τη στρατηγική που υπηρετεί τα κέρδη του, σε συμπόρευση με το ΚΚΕ, μπορούν να ελπίζουν η σημερινή και οι επόμενες γενιές σε μια καλύτερη ζωή, ανοίγοντας τον δρόμο για ριζικές ανατροπές στην εξουσία και στην οικονομία.
