Skip to content

Στην Αθήνα επέστρεψε ο Κυριάκος Μητσοτάκης μετά το ταξίδι του στο Βατικανό για την κηδεία του Πάπα Φραγκίσκου, κατά την διάρκεια της οποίας η παρουσία ξένων ηγετών έμοιαζε με μια άτυπη σύνοδο. Ο πρωθυπουργός, σήμερα στις 11 το πρωί, θα υποδεχθεί στο Μέγαρο Μαξίμου τους υπουργούς της κυβέρνησης.

Στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο, θα συζητηθούν μια σειρά θεμάτων. Μεταξύ άλλων, το εμβληματικό, όπως το χαρακτηρίζουν κυβερνητικά στελέχη, νομοσχέδιο του Μεταφορών και Υποδομών για την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων. Μέσα στο Σαββατοκύριακο, άλλωστε, παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη, πραγματοποιήθηκε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο πλήρους λειτουργίας του ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου αμαξοστοιχιών (European Train Control System) στη γραμμή Οινόη – Τιθορέα.

Αυτόματο φρενάρισμα σε υπερβολική ταχύτητα

Η δοκιμή, η οποία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, στο σύστημα αυτόματης πέδησης αφορούσε περιπτώσεις υπέρβασης ορίου ταχύτητας και παραβίασης κόκκινου σηματοδότη, σε τηλεδιοικούμενα τμήματα σιδηροδρομικής γραμμής.

Η δοκιμαστική λειτουργία του συστήματος ETCS ολοκληρώθηκε επιτυχώς και η αυτόματη πέδηση ενεργοποιήθηκε στις εξής περιπτώσεις: Όταν η αμαξοστοιχία υπερέβη το καθορισμένο όριο ταχύτητας που προβλέπεται για το κάθε τμήμα της γραμμής.

Δεύτερη, όταν η αμαξοστοιχία έφτασε σε προειδοποιητικό σηματοδότη (πορτοκαλί φανάρι) ενεργοποιήθηκε η σταδιακή αυτόματη πέδηση (επιβράδυνση). Όταν ο μηχανοδηγός επιχείρησε να υπερβεί τα όρια ταχύτητας της ελεγχόμενης πέδησης, η αμαξοστοιχία επιβράδυνε περισσότερο έως την ακινητοποίηση.

Τρίτη στη συνέχεια, ο μηχανοδηγός επανεκκίνησε και επιχείρησε να παραβιάσει τον ερυθρό σηματοδότη. Αμέσως μετά την παραβίαση, ενεργοποιήθηκε η ακαριαία πέδη και η αμαξοστοιχία ακινητοποιήθηκε πλήρως. Τέταρτη περίπτωση (λειτουργούσε ήδη, χωρίς το ETCS): Σε περίπτωση αδυναμίας εκτέλεσης καθηκόντων από μεριάς του μηχανοδηγού, υπάρχει ήδη ενεργό σύστημα αυτόματης πέδησης, 20 δευτερόλεπτα μετά την απώλεια επαφής με το πηδάλιο της καμπίνας.

Κυβερνητικές πηγές πάντως, σημείωναν ότι η εγκατάσταση του ETCS επί του σιδηροδρόμου (παρατρόχιο υλικό) έχει προχωρήσει σημαντικά στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη και με τα έργα αποκατάστασης του Daniel στη Θεσσαλία που υπογράφονται σήμερα Δευτέρα, θα ολοκληρωθεί ένα πολύ κρίσιμο μέρος του δικτύου. Έχει επιταχυνθεί, όπως λένε, και η εγκατάσταση του ETCS on board (επιτρόχιο υλικό) ώστε να τα τρένα να διαλειτουργούν με τις γραμμές και να ενεργοποιείται όταν χρειάζεται η αυτόματη πέδηση. Πάντως, χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αναμένεται να ανακοινωθεί άμεσα από τον αρμόδιο αναπληρωτή υπουργού, κ. Κυριακάκη στο πλαίσιο παρουσίασης του νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ.

Πότε θα απολύονται οι εργαζόμενοι

Σημαντική θα είναι και η αξιολόγηση του προσωπικού, ενώ θα προβλέπεται και δυνατότητα απόλυσης εργαζομένων ανάλογα με το παράπτωμα στο οποίο θα υποπέσουν.

Οι παραβάσεις θα κατηγοριοποιούνται σε υψηλού, μεσαίου και χαμηλού κινδύνου. Σύμφωνα με πληροφορίες στο πρώτο λάθος ο εργαζόμενος θα απομακρύνεται και θα πρέπει να περάσει επανεκπαίδευση, στο δεύτερο θα περιορίζονται οι αρμοδιότητές του και θα παρακολουθείται στενά, ενώ στο τρίτο μπορεί να απολυθεί.

Θα επιταχυνθούν επίσης οι προσλήψεις, με υπέρβαση των διαδικασιών του ΑΣΕΠ, για να καλυφθούν τα τεράστια κενά προσωπικού.

Η ατζέντα του υπουργικού συμβουλίου

Στο Μέγαρο Μαξίμου σήμερα θα παρουσιαστούν δύο νομοσχέδια του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών. Το πρώτο αφορά την Αναμόρφωση Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα και το δεύτερο, τη Μεταρρύθμιση του πλαισίου δημοσιονομικής διαχείρισης – Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2024/1265 και του Δικαιοσύνης για την αναμόρφωση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας.

Επιπλέον, η ηγεσία του υπουργείου Δικαιοσύνης θα παρουσιάσουν το νομοσχέδιο για την αναμόρφωση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας. Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, θα αναφερθεί στο νομοσχέδιο του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2557 σχετικά με την ανθεκτικότητα των κρίσιμων οντοτήτων. Τέλος, ο Γιάννης Κεφαλογιάννης, θα παρουσιάσει το ερανιστικό νομοσχέδιο του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

Το πρωτότυπο άρθρο https://www.tovima.gr/2025/04/28/politics/ypourgiko-symvoulio-sto-epikentro-o-ose-kai-ta-metra-asfaleias-pote-tha-apolyontai-oi-ergazomenoi/ ανήκει στο Πολιτική – ΤΟ ΒΗΜΑ .