Η απαξίωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) προς όφελος του ιδιωτικού τομέα δεν είναι κάτι καινούργιο. Αποτελεί σχέδιο και πολιτική επιλογή της κυβέρνησης εξ αρχής. Κατά συνέπεια ουδείς απ’ τους γνωρίζοντες δεν αιφνιδιάστηκε από την απόφαση της διοίκησης να κλείσει εν μία νυκτί 204 καταστήματα ανά την επικράτεια. Αυτό που προφανώς δεν περίμενε η κυβέρνηση ήταν οι αντιδράσεις, με αποτέλεσμα να έχει ανοίξει πλέον άλλο ένα μέτωπο με την κοινωνία που προστέθηκε στα ήδη υπάρχοντα.προγραμμάτων στρατηγικής επικοινωνίας». 
Για να επιστρέψουμε στο σήμερα, μετά το σάλο που ξέσπασε η διοίκηση του Οργανισμού επιχείρησε να «χρυσώσει» το χάπι και ν’ ανασκευάσει μερικώς, τονίζοντας σε σχετική ανακοίνωση πως ουδείς Έλληνας και ειδικά τα άτομα τις τρίτης ηλικίας σε απομακρυσμένες περιοχές, θα μείνει χωρίς αγροτικό ταχυδρόμο και πως οι πληρωμές των συντάξεων και γενικότερα η εξυπηρέτησή τους θα γίνεται κανονικά.
Το δίκτυο των ΕΛΤΑ
Παρ΄όλα αυτά δεν είναι μόνο τα ακριτικά μέρη που οδηγούνται σε περαιτέρω ερήμωση. Άνθρωποι που γνωρίζουν τη συγκεκριμένη αγορά υποστηρίζουν ότι το κλείσιμο συγκεκριμένων καταστημάτων των ΕΛΤΑ ακόμα και στο Λεκανοπέδιο δεν δικαιολογείται καθώς πρόκειται για σημεία που είναι κερδοφόρα και όχι ζημιογόνα. Τονίζουν επίσης ότι το πανελλαδικό δίκτυο των ΕΛΤΑ είναι ζηλευτό για κάθε… ιδιώτη, καθώς ο Οργανισμός κατέχει εδώ και χρόνια τη θέση του λεγόμενου Καθολικού Φορέα, θέση που θα διατηρήσει έως και το 2028.
Οι σπόντες για το Υπερταμείο
Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι το επικοινωνιακό επιτελείο του Μαξίμου το οποίο φαίνεται πως πιάστηκε στον ύπνο με τα ΕΛΤΑ, θεώρησε σωστή γραμμή άμυνας να προχωρήσει σε διαρροές ρίχνοντας την ευθύνη των ΕΛΤΑ στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και τον…. Αλέξη Τσίπρα, με το πρόσχημα ότι ήταν η κυβέρνηση που έβαλε τα ΕΛΤΑ στο Υπερταμείο.
Οι διαρροές δεν έπιασαν και πολύ τόπο πάντως και πως θα μπορούσε να συμβεί αυτό άλλωστε από τη στιγμή που η ΝΔ κυβερνά από το 2019, έχει εξαγγείλει σχέδια εξυγίανσης των ΕΛΤΑ και κυρίως έχει βάλει δικούς της ανθρώπους, τόσο στη διοίκηση του Οργανισμού όσο και στο Υπερταμείο.
Όπως η….Ολυμπιακή
Συν τοις άλλοις αρκετοί είναι εκείνοι που βλέπουν δάχτυλο «ιδιώτη» πίσω απ΄τις εν λόγω αποφάσεις. Προς τούτο, τις πρώτες βολές, ακόμα και εντός ΝΔ δέχεται ήδη ο Κωστής Χατζηδάκης, ο… μαιτρ των ιδιωτικοποιήσεων, καθώς στην περίπτωση των ΕΛΤΑ βλέπουν κάποιοι ήδη το μοντέλο ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής.
Υπενθυμίζεται ότι η Ολυμπιακή δόθηκε σε ιδιωτική εταιρεία έχοντας ως προίκα ένα μεγάλο δίκτυο μεταφορών αλλά και υπηρεσιών (τεχνικών, εδάφους κλπ.). Κατά συνέπεια υπάρχουν φόβοι πως παρόμοιο σχέδιο έχει ξεκινήσει και για τα ΕΛΤΑ. Κάπως έτσι αναμένεται οι περιοχές-φιλέτα να δοθούν σε ιδιωτικές εταιρείες (εξωτερικούς συνεργάτες τους αποκαλεί η διοίκηση του Οργανισμού) και ακριτικές περιοχές -σε όσες θα υπάρχει παρουσία- να μείνουν στα ΕΛΤΑ.
Για την ιστορία το 2023 ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης βρέθηκε στα εγκαίνια ενός νέου μεγάλου χώρου διαλογής ιδιωτικής εταιρείας στο Αιγάλεω, η οποία στο παρελθόν κονταροχτυπήθηκε επανειλημμένα με τα ΕΛΤΑ για τον διαγωνισμό των λογαριασμών ΔΕΚΟ. Εν προκειμένω μιλάμε για περισσότερους από 20 εκατ. φακέλους σε σταθερή βάση.
Η εταιρεία δεν είναι άλλη από την ACS του ομίλου Φέσσα η οποία βρίσκεται σε μεταβατική φάση ήδη, καθώς πούλησε το 20% των μετοχών της στον γερμανικό κολοσσό GLS, ενώ υπάρχει option αγοράς και για το υπόλοιπο 80% εντός του 2026.


