|
Αφορμή αποτέλεσαν δύο πρόσφατα περιστατικά: ένα παιδί που χρησιμοποιεί αμαξίδιο και η συνοδός του αναγκάστηκαν να ταξιδέψουν στο γκαράζ πλοίου, εν μέσω καύσωνα, στη γραμμή Θάσου – Κεραμωτής, λόγω ανυπαρξίας προσβάσιμου χώρου επιβατών. Παρόμοια εμπειρία είχε ηλικιωμένη γυναίκα με σοβαρά καρδιολογικά και νεφρολογικά προβλήματα, η οποία υποχρεώθηκε να διανύσει το δρομολόγιο σε πλαστική καρέκλα στο γκαράζ, χωρίς καμία μέριμνα.
Όπως επισημαίνει η Νέα Αριστερά, «τα περιστατικά αυτά δεν είναι “μεμονωμένα” αλλά η καθημερινότητα που βιώνουν χιλιάδες άτομα με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις», αποδίδοντας τις ευθύνες στη «διαχρονική κρατική αδιαφορία και στην ολιγωρία της σημερινής κυβέρνησης».
Καθυστέρηση άνω του ενός έτους στην αναθεώρηση του ΠΔ
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το Προεδρικό Διάταγμα για την προσβασιμότητα στα πλοία καθυστερεί πάνω από έναν χρόνο, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ουσιαστικό θεσμικό πλαίσιο που να διασφαλίζει την ασφαλή και αξιοπρεπή μετακίνηση των αναπήρων επιβατών.
Η Νέα Αριστερά καλεί το Υπουργείο Ναυτιλίας να εφαρμόσει χωρίς καθυστερήσεις τις υπάρχουσες οδηγίες για την εκπαίδευση του προσωπικού, επισημαίνοντας ότι «η αυστηρή τήρηση της αλυσίδας προσβασιμότητας δεν είναι πολυτέλεια, αλλά θεμελιώδες δικαίωμα».
Τα αιτήματα της Νέας Αριστεράς
Το Δίκτυο Αναπηρικής Πολιτικής καταθέτει συγκεκριμένα αιτήματα:
-
Άμεση και υποχρεωτική προσβασιμότητα σε όλα τα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία.
-
Απρόσκοπτη έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος για την προσβασιμότητα.
-
Έλεγχο και εφαρμογή της εγκυκλίου για την εκπαίδευση των πληρωμάτων, «για να μην υπάρξει άλλος Αντώνης», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, κάνοντας αναφορά στο τραγικό περιστατικό που είχε συγκλονίσει τη χώρα.
«Οι ζωές μας δεν χωράνε στα γκαράζ», καταλήγει η ανακοίνωση, με τη Νέα Αριστερά να δηλώνει αποφασισμένη να συνεχίσει τον αγώνα για πλήρη και καθολική προσβασιμότητα στα δημόσια μέσα μεταφοράς.


