Για επικοινωνιακά άστοχο τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε η διοίκηση των ΕΛΤΑ το θέμα της κατάργησης 200 και πλέον καταστημάτων ανά την επικράτεια, έκανε λόγο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, στην τοποθέτησή του κατά την καθιερωμένη ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, για τις αντιδράσεις (και εντός ΝΔ) που προκάλεσε η σχετική ανακοίνωση.
Σύμφωνα με τον κ. Μαρινάκη, θα ήταν καλύτερο αν είχε προηγηθεί διάλογος και ενημέρωση, «αν εξηγούσαν στον κόσμο την πραγματικότητα». Στην ερώτηση ωστόσο αν ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σλήκας, εξακολουθεί να απολαμβάνει της εμπιστοσύνης, έσπευσε να σημειώσει πως «δεν υπάρχει λόγος να πυροβολούμε έναν άνθρωπο και μια διοίκηση για έναν άστοχο επικοινωνιακό χειρισμό». «Δεν πρέπει να επαναληφθεί. Προηγείται η ενημέρωση», συμπλήρωσε στην απάντησή του ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης και υπενθύμισε εκ νέου:
«Από το 2013 και μετά έχει επέλθει πλήρης απελευθέρωση της συγκεκριμένης δραστηριότητας ήταν αδύνατο στο κράτος να επιδοτήσει αυτή την δραστηριότητα. Δεν μπορεί να πληρώσει για να μην κλείσουν τα καταστήματα. Δεύτερον από το 2017 και μετά επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ τα ΕΛΤΑ πήγαν στο Υπερταμείο. Δεν είναι απόφαση υπουργείου δηλαδή αλλά ενός οργανισμού που ανήκει στο Υπερταμείο».
Σε κάθε περίπτωση, τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, «κανένας πολίτης δεν πρόκειται να μείνει χωρίς εξυπηρέτηση. Ηδη το 92% των συντάξεων και το 90% των ταχυδρομικών αποστολών γίνεται στο σπίτι».
Αντίστοιχα, παρατήρησε, «κάθε κατάστημα κοστίζει κατά μέσο όρο 150.000 ευρώ το χρόνο. Το κράτος δεν μπορεί να βάλει τα λεφτά και τι προτείνουν ακριβώς από τα άλλα κόμματα; Να μπαίνουν μέσα κάθε χρόνο τα ΕΛΤΑ; Δεν υπάρχει αντιπρόταση. Η αλλαγή θα υλοποιηθεί σε δυο φάσεις θα ακολουθήσει ενημέρωση και διάλογος και σε δεύτερη φάση η απόφαση που έχει ανακοινωθεί από την διοίκηση των ΕΛΤΑ. Επρεπε να εξοικονομηθούν χρήματα και επίσης η απόφαση αυτή στρέφει τους πόρους εκεί που η κοινωνία έχει μεγαλύτερη ανάγκη».
Οσο για το αν υπήρχε ενημέρωση και αν είχε σταλεί σχετικό e-mail στον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη , ο εκπρόσωπος θέλησε να διευκρινίσει πως «υπήρχε μια αποστολή email σε συγκεκριμένα πρόσωπα όπου επαναλαμβάνονταν όσα είχαν ειπωθεί, αλλά όχι λεπτομέρειες για τα καταστήματα που θα έκλειναν».
«Δεν είναι κάτι το οποίο ήρθε ως κεραυνός εν αιθρία. Δεν είχαν ενημερώσει την κυβέρνηση για τα συγκεκριμένα καταστήματα αλλά ούτε και την κοινωνία. Γι αυτό ζητήσαμε να γίνει σε δυο φάσεις», επέμεινε.
«Μπήκαν γεωγραφικά κριτήρια μετά από μια σύσκεψη το Σάββατο ως προς την προτεραιοποίηση της απόφασης αυτής. Δεν υπάρχει διάθεση υπαναχώρησης γιατί η απόφαση αυτή βασίζεται στην πραγματικότητα και τις ανάγκες της κοινωνίας», επεσήμανε ο κ. Μαρινάκης και κατέληξε ως προς τη θέση της κυβέρνησης για το θέμα:
«Η κυβέρνηση επί της ουσίας της απόφασης να κλείσουν κάποια καταστήματα και να μην μπαίνει μέσα εκατομμύρια μια εταιρεία που είναι στο Υπερταμείο δεν είναι αντίθετη».
Στο ΣΥΡΙΖΑ επιμενουν πάντως να ζητούν να έρθει στη Βουλή, στην προαναγγελθείσα κοινή συνεδριαση των αρμόδιων κοιβουλευτικών επιτροπών, ο Κωστής Χατζηδακης
Συγκεκριμένα, ο γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Διονύσης Καλαματιανός, απέστειλε τη Δευτέρα επιστολή προς τον Πρόεδρο της Βουλής, ζητώντας την παρουσία του αντιπροέδρου της κυβέρνησης στην κοινή συνεδρίαση την Τρίτη των Διαρκών Επιτροπών Οικονομικών Υποθέσεων και Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης & Δικαιοσύνης, προκειμένου, όπως αναφέρεται, «να δοθούν πλήρεις εξηγήσεις για το ποιος γνώριζε, ποιος αποφάσισε και ποιος καλύπτει το κλείσιμο και την απαξίωση των ΕΛΤΑ».
Ο ίδιος ο κ. Χατζηδάκης, έκανε λόγο για «έλλειμμα επικοινωνίας», δεσμευόμενος σχετικά με το τι θα γίνει από εδώ και πέρα, ότι θα υπάρξει συνάντηση με τους δημάρχους και τους τοπικούς φορείς, «θα εξηγηθεί το πρόβλημα και όπου χρειάζεται και μπορεί να γίνει, θα υπάρξουν διορθωτικές κινήσεις».
«Η διοίκηση των ΕΛΤΑ έχει κάνει πολύ σοβαρή δουλειά, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση υπήρξε ένα έλλειμμα επικοινωνίας», δήλωσε στο Οpen ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και συνέχισε λέγοντας:
«Στη σύσκεψη που προηγήθηκε με τους συναρμόδιους υπουργούς, παρουσιάστηκε το πρόβλημα και ειπώθηκε σαφώς στη διοίκηση του Υπερταμείου και των ΕΛΤΑ να προχωρήσουν προς την κατεύθυνση της εξυγίανσης, αφού όμως προηγουμένως εξηγήσουν γιατί γίνεται και γιατί δεν υπάρχουν εναλλακτικές επιλογές. Αυτό δεν έγινε ποτέ. Ανεξάρτητα όμως από το πώς τοποθετείται καθένας, το πρόβλημα δεν διαγράφεται. Και αν δεν γίνει παρέμβαση, σε κάποιους μήνες δεν θα μπορούν τα ΕΛΤΑ να πληρώσουν τους μισθούς των εργαζομένων».
«Τα ΕΛΤΑ έχουν πρόβλημα βιωσιμότητας, όπως άλλωστε υποστήριξε ο υπουργός Οικονομικών στη Βουλή και όπως υποστηρίζει ολόκληρη η κυβέρνηση. Συμφωνήθηκε να προχωρήσουμε με μία κατεύθυνση εξυγίανσης. Από εκεί και πέρα, οι επικοινωνιακοί χειρισμοί οι οποίοι έγιναν για την ενημέρωση της κοινής γνώμης και την επεξήγηση του προβλήματος δεν ήταν καθόλου επαρκείς», παρατήρησε εν μέσω φημολογιών περί υποβόσκουσας κόντρας του με τον Κυριάκο Πιερρακάκη εξαιτίας του θέματος με τα καταστήματα των ΕΛΤΑ.
Στο δε ερώτημα γιατί τα ΕΛΤΑ δεν μπορούν να ενισχυθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης υπενθύμισε ότι από το 2008 λειτουργούν στην ελεύθερη αγορά και οι κρατικές επιδοτήσεις δεν επιτρέπονται βάσει των κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Το κράτος -εξήγησε ο κ. Χατζηδάκης- μπορεί να δίνει επιδοτήσεις για τη λεγόμενη καθολική υπηρεσία επειδή τα ΕΛΤΑ – και μόνον αυτά – καλύπτουν όλες τις περιοχές της χώρας. Τα τελευταία χρόνια υπήρξαν προσφυγές ανταγωνιστών των ΕΛΤΑ στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία δεν έχει συμφωνήσει να καταβληθεί η καθολική υπηρεσία. Γι’ αυτό τα ΕΛΤΑ θα έχουν σε λίγους μήνες πρόβλημα στην καταβολή των μισθών και γι’ αυτό πρότειναν να γίνουν περικοπές, χωρίς να θίγονται οι μόνιμοι εργαζόμενοι. Αντιθέτως, αλλάζει το μοντέλο, ενισχύεται ο ρόλος του ταχυδρόμου, θα υπάρχουν και τηλεφωνικά ραντεβού με ταχυδρόμους και επίσης όπως έχει γίνει ήδη σε πάνω από 400 περιπτώσεις θα γίνει προσπάθεια να προχωρήσει η δημιουργία πρακτορείων σε βιβλιοπωλεία, μικρά καταστήματα κλπ.».
«Το σημαντικό», υπογράμμισε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, «είναι το τι θα γίνει από εδώ και πέρα γιατί αυτοί που προτείνουν να μη γίνει τίποτα, ουσιαστικά εισηγούνται το κλείσιμο των ΕΛΤΑ. Θα δούμε τους δημάρχους και τους τοπικούς φορείς, θα εξηγηθεί το πρόβλημα και όπου χρειάζεται και μπορεί να γίνει, θα υπάρξουν διορθωτικές κινήσεις».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News


