Tο νέο τοπίο που διαμορφώνεται για το ελληνικό εμπόριο με τις νέες τεχνολογίες και τις γεωπολιτικές ανακατατάξεις καθώς και τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης για στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που έχουν υλοποιηθεί και εκείνες που σχεδιάζονται παρουσίασε χθες το βράδυ ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης.
Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης τόνισε επίσης ότι η αναδιάταξη του διεθνούς εμπορίου εξαιτίας γεωπολιτικών εντάσεων και του σοκ στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού βρίσκει την Ελλάδα σε πλεονεκτική θέση.Παρουσιάζοντας τις πρωτοβουλίες για στήριξη των ΜΜΕ, σημείωσε ότι οδήγησαν στη δημιουργία επιπλέον 35.500 μικρομεσαίων επιχειρήσεων από το 2019 έως το 2024
- δράση ύψους 200 εκατομμυρίων από το ΕΣΠΑ για την ενίσχυση της εξωστρέφειας μικρομεσαίων επιχειρήσεων,«Επιπλέον προγράμματα και εργαλεία για μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα ενεργοποιηθούν τα επόμενα χρόνια, μεταξύ άλλων και από το Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο», προανήγγειλε ακόμη ο κ. Χατζηδάκης.
Ενώ αναφερόμενος στις αλλαγές που φέρνουν οι νέες τεχνολογίες και ειδικά η τεχνητή νοημοσύνη στο εμπόριο, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης σημείωσε: «Οφείλουμε να διαμορφώσουμε ένα σύγχρονο πλαίσιο που θα ευνοεί την αξιοποίηση της τεχνολογίας αυτής για τον εκσυγχρονισμό του εμπορίου, την εξατομίκευση της εξυπηρέτησης και την καλύτερη πρόβλεψη της ζήτησης. Αλλά με δικλίδες, ώστε οι επιχειρήσεις να μην παραβιάζουν τα δικαιώματα του καταναλωτή και του πολίτη». Συμπλήρωσε δε ότι η τεχνολογία πολλαπλασιάζει τις ευκαιρίες για τη μικρή και την μεσαία επιχείρηση ενώ η Πολιτεία από την πλευρά της διαθέτει σημαντικούς πόρους από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης για την ψηφιακή μετάβαση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων του εγχώριου ανθρώπινου δυναμικού.
«Στο νέο μοντέλο εμπορίου το φυσικό κατάστημα θα παραμείνει σημείο αναφοράς για την αγορά και τη γειτονιά, ενώ τα ψηφιακά κανάλια θα είναι το “παράθυρο” στον κόσμο», ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης. «Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα συνεργάζονται στενότερα, οι παραδόσεις των προϊόντων στους καταναλωτές θα γίνονται με μεγαλύτερη ταχύτητα, και χαμηλότερο κόστος, τα ελληνικά προϊόντα θα προβάλλονται επαρκώς, το ανθρώπινο δυναμικό θα αναβαθμίζει διαρκώς τις δεξιότητές του», κατέληξε.
Το πρωτότυπο άρθρο ανήκει στο EL – ΚΟΜΜΑΤΑ .


