Επανεκκίνηση σιδηρόδρομου: Ξεκινάει σταδιακά την Τετάρτη – Πώς θα λειτουργεί

Όπως είπε ο υπουργός μετά την πρώτη συνεδρίαση του νέου Συντονιστικό Κέντρου Διαχείρισης Κρίσεων του ΟΣΕ, την επόμενη Τετάρτη, εκκινεί το νέο σταδιακό πλαίσιο για την λειτουργία των τρένων, ανά πενθήμερο θα προστίθενται γραμμές, έτσι ώστε να έχουμε πλήρη ανάπτυξη σε περίπου εικοσιπέντε μέρες πριν από το Πάσχα.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στα θέματα ασφάλειας, όπως είναι κατεξοχήν τα ζητήματα της πυρασφάλειας και της πυρανίχνευσης, καθώς και η πιστή τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας.
Ιδιαίτερη έμφαση, όπως είπε, ζήτησα στο ζήτημα της ασφάλειας των σηράγγων. Ειδικά για τις σήραγγες, πέρα από την αναγκαία αναβάθμιση, η οποία θα πρέπει να υπάρξει, έχουμε στα πολύ άμεσα σχέδια και την αναβάθμιση της επιτήρησης με ηλεκτρονικές κάμερες. Επιπλέον για το διάστημα έως ότου εγκατασταθεί πλήρως η τηλεδιοίκηση θα υπάρχει σε κάθε περίπτωση μία μόνο αμαξοστοιχία εντός των σηράγγων, έτσι ώστε να διασφαλίζεται απολύτως η κίνηση στις σήραγγες, καθώς και κάθε άλλο μέτρο, το οποίο είναι αναγκαίο για την αναβάθμιση του επίπεδο ασφάλειας.
Επανέλαβε ότι το σύστημα της τοπικής τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε απολύτως την κρίσιμη νύχτα. «Δυστυχώς θα μου επιτρέψετε να πω με περισσή υποκρισία και καθόλου αίσθημα ευθύνης ορισμένοι διακινούν ότι δεν υπάρχει καμία τηλεδιοίκηση στη Λάρισα», είπε χαρακτηριστικά.
Για τις ελλείψεις προσωπικού στο σιδηρόδρομο αλλά και την εκπαίδευση, είπε πως τα οποιαδήποτε κενά στα ζητήματα προσωπικού, αυτά θα εξεταστούν και πρόσθεσε χαρακτηριστικά: «Ήμουν πάρα πολύ σαφής στο ότι θα υπάρχει άμεση ενίσχυση προσωπικού επανέλαβε ενίσχυση προσωπικού. Η απαίτηση για αναβάθμιση του επίπεδου της εκπαίδευσης και της επιμόρφωσης των κρίσιμων υπαλλήλων του ΟΣΕ είναι στο πλαίσιο της δικής μας λειτουργικότητας»
Ολόκληρη η δήλωση του υπουργού έχει ως εξής:
«Σήμερα ήταν η πρώτη συνεδρίαση του νέου Συντονιστικό Κέντρου Διαχείρισης Κρίσεων του ΟΣΕ. Κρίναμε σκόπιμο ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, να υπάρξει ένα ενιαίο συντονιστικό κέντρο, το οποίο θα περιλαμβάνει όλους τους δημόσιους εκείνους φορείς, οι οποίοι εμπλέκονται στη διαχείριση κρίσης, δηλαδή την Ελληνική Αστυνομία, την Πυροσβεστική Υπηρεσία και το ΕΚΑΒ, καθώς επίσης και τον λειτουργό του δικτύου δηλαδή την HellenicTrain. Mε τον τρόπο αυτό θεωρούμε ότι θα μπορέσουμε αφενός να επιτηρήσουμε καλύτερα τα συστήματα ασφαλείας και αφετέρου να προχωρήσουμε με πολύ γοργά βήματα στην αναβάθμιση όλων των προδιαγραφών ασφαλείας του σιδηροδρομικού μας δικτύου, έτσι ώστε να βελτιώσουμε συνολικά την εμπιστοσύνη του κοινού απέναντι σε όλα τα θέματα, που έχουν να κάνουν με το σιδηρόδρομο στην Ελλάδα.
Επαναλαμβάνω ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό να υπάρξει επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου, έτσι ώστε αφενός να διατηρηθεί το επίπεδο της γραμμής και αφετέρου να αναβαθμιστεί η εμπιστοσύνη του κοινού στην χρήση του σιδηροδρόμου.
Θα πρέπει όμως επανεκκίνηση αυτή να γίνει με όρους απόλυτης ασφαλείας.
Την επόμενη Τετάρτη εκκινεί το νέο σταδιακό πλαίσιο για την λειτουργία των τρένων, ανά πενθήμερο θα προστίθενται γραμμές, έτσι ώστε να έχουμε πλήρη ανάπτυξη σε περίπου εικοσιπέντε μέρες πριν από το Πάσχα.
Θα ήθελα να επισημάνω ότι ιδιαίτερα έδωσα οδηγίες με τον υφυπουργό για συγκεκριμένα θέματα, τα οποία αφορούν την ασφάλεια, όπως είναι κατεξοχήν τα ζητήματα της πυρασφάλειας και της πυρανίχνευσης, όπως είναι επίσης η πιστή τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας.
Θέλω να επισημάνω ότι ήδη υπάρχει ένα εγκεκριμένο σχέδιο για την διαχείριση κρίσεων από το Δεκέμβριο του 2020, στους σιδηροδρόμους το οποίο έχει προκύψει μετά από διαβούλευση με τους φορείς και με την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και αυτό θα πρέπει να τηρηθεί με απόλυτο σεβασμό.
Ιδιαίτερη έμφαση ζήτησα στο ζήτημα της ασφάλειας των σηράγγων. Ειδικά για τις σήραγγες, πέρα από την αναγκαία αναβάθμιση, η οποία θα πρέπει να υπάρξει, έχουμε στα πολύ άμεσα σχέδια και την αναβάθμιση της επιτήρησης με ηλεκτρονικές κάμερες. Επιπλέον για το διάστημα έως ότου εγκατασταθεί πλήρως η τηλεδιοίκηση θα υπάρχει σε κάθε περίπτωση μία μόνο αμαξοστοιχία εντός των σηράγγων, έτσι ώστε να διασφαλίζεται απολύτως η κίνηση στις σήραγγες, καθώς και κάθε άλλο μέτρο, το οποίο είναι αναγκαίο για την αναβάθμιση του επίπεδο ασφάλειας.
Θα ήθελα με την ευκαιρία αυτή να πω μία κουβέντα για το ζήτημα το οποίο έχει ανακύψει και αφορά το θέμα της τηλεδιοίκησης στη Λάρισα. Όπως έχω επανειλημμένως έχω τονίσει και ενώπιον της Βουλής, της αρμόδιας διαρκούς Κοινοβουλευτικής Επιτροπής και σε συνέντευξη την οποία παρεχώρησα: Το σύστημα της τοπικής τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε απολύτως την κρίσιμη νύχτα. Το επαναλαμβάνω με έμφαση, προκύπτει από όλα τα στοιχεία τα οποία έχουμε στη διάθεσή μας, η τοπική τηλεδιοίκηση στη Λάρισα είναι υπαρκτή, πραγματική και ακόμα και σήμερα όλες οι διαδρομές γίνονται με αυτόματες χαράξεις.
Δυστυχώς θα μου επιτρέψετε να πω με περισσή υποκρισία και καθόλου αίσθημα ευθύνης ορισμένοι διακινούν ότι δεν υπάρχει καμία τηλεδιοίκηση στη Λάρισα. Το Κέντρο Ελέγχου της Λάρισας είναι ένα Κέντρο Ελέγχου το οποίο αφορά περίπου 8,5 χιλιόμετρα της διαδρομής, είναι λειτουργικός πίνακας τον οποίο και εγώ ο ίδιος σε αυτοψία είδα και χρησιμοποίησα, λειτουργεί και λειτουργούσε και την κρίσιμη νύχτα. Το ζήτημα της επέκτασης της τηλεδιοίκησης σε όλο το δίκτυο, το οποίο ευελπιστούμε ότι θα ολοκληρωθεί έως το τέλος Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους, πράγματι θα καταλαμβάνει και τη μεγαλύτερη έκταση από την Λάρισα προς τους Νέους Πόρους και Θεσσαλονίκη. Αυτό είναι κάτι ανεξάρτητο, είναι το σύστημα το οποίο είχε υποστεί μεγάλη φθορά εξαιτίας της πυρκαγιάς το 2019 και είχε παραδοθεί σε μία κατάσταση μη λειτουργική. Ανατάχθηκε το τοπικό κέντρο και λειτουργεί από το Νοέμβριο. Το δε παλαιό το οποίο δυστυχώς μέσα ενημέρωσης αναπαρήγαγαν χθες εχθές βρίσκεται σε διαδικασία ανακατασκευής. Όμως δεν αφορά, το επαναλαμβάνω, το τοπικό δίκτυο τηλεδιοίκησης που έχει την αυτόματη χάραξη, η οποία μπορούσε να έχει γίνει την κρίσιμη νύχτα.
Για εμάς το πιο κρίσιμο απ’ όλα είναι επανεκκίνηση με ασφάλεια, διερεύνηση μέχρι τέλους. Θα μένουμε πιστοί σε αυτό όμως το πλάνο».
Σε ερώτηση δημοσιογράφου, εάν θα υπάρχουν Σταθμάρχες, δεδομένου ότι η ΡΑΣ ζητά να “ξηλωθούν” πολλοί εξαυτών, ο κ. Γεραπετρίτης απάντησε:
«οι αρμοδιότητες του κάθε δημόσιου φορέα προδιαγράφονται από το νόμο, όπως και οι ευθύνες του καθενός και η λογοδοσία την οποία έχει. Είναι προφανές ότι εάν υπάρχουν τα οποιαδήποτε κενά στα ζητήματα προσωπικού, αυτά θα εξεταστούν. Ήμουν πάρα πολύ σαφής στο ότι θα υπάρχει άμεση ενίσχυση προσωπικού. Η απαίτηση για αναβάθμιση του επίπεδου της εκπαίδευσης και της επιμόρφωσης των κρίσιμων υπαλλήλων του ΟΣΕ είναι στο πλαίσιο της δικής μας λειτουργικότητας. Σε κάθε περίπτωση και για τους σταθμάρχες και για τους κλειδούχους και για το τεχνικό προσωπικό υπάρχει η εκπαίδευση, η οποία έχει γίνει και η οποία ήταν η πάγια εκπαίδευση που γινόταν, η οποία καταλαμβάνει και όσους λειτουργούσαν με δελτίο παροχής υπηρεσιών. Εάν υπάρξει ζήτημα αναβάθμισης του προγράμματος σπουδών, αυτό θα το αξιολογήσουμε. Καλό όμως είναι να μην ανακύπτουν τα ζητήματα αυτά μόνο εκ των υστέρων, αλλά επίκαιρα.
Εγώ θα βρίσκομαι στις Βρυξέλλες την επόμενη εβδομάδα, σε μία προσπάθεια αφενός, να εξασφαλίσουμε την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, με τη συνεργασία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Θα δω υψηλούς αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που αφορούν στους σιδηροδρόμους και την περιφερειακή ανάπτυξη και την ίδια την προεδρία. Σε κάθε περίπτωση εκείνο το οποίο οφείλουμε να διασφαλίσουμε είναι ότι θα υπάρξει πιστή τήρηση χρονοδιαγραμμάτων. Θα ζητήσουμε τεχνική βοήθεια από την στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για όλα τα ζητήματα, που έχουν να κάνουν με την αναβάθμιση της ασφάλειας και του δικτύου και πιστεύουμε ότι το επόμενο βήμα του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα θα είναι ένας σιδηρόδρομος, ο οποίος θα είναι ασφαλής, λειτουργικός στην υπηρεσία του πολίτη».
Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος δήλωσε:
«Σήμερα, έγινε η πρώτη συνεδρίαση της επιτροπής, με όλους τους αρμόδιους φορείς, τον ΟΣΕ, την πυροσβεστική, την αστυνομία, το ΕΚΑΒ και την Hellenic Train. Η επόμενη συνεδρίαση θα γίνει τη Δευτέρα. Θα γίνονται τακτικά οι συνεδριάσεις και ενόψει της επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου. Στόχος και υπόσχεση της κυβέρνησης είναι ότι θα λειτουργήσει o σιδηρόδρομος με ασφάλεια για τους Έλληνες πολίτες. Την επόμενη μέρα θέλουμε να υπάρχει εμπιστοσύνη από τους επιβάτες στους σιδηρόδρομους και να λειτουργούν με απόλυτη ασφάλεια».
Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ
Ροή Ειδήσεων
18/03/2023 | 16:09
Γιώργος Κωνσταντίνου: Η εξομολόγηση του γνωστού ηοποιού – «Έτσι έφυγα από το σινεμά με 15 ταινίες μόνο, τελείωσα»
18/03/2023 | 16:01
Τσαπανίδου: Ο κόσμος δεν αντέχει άλλο μια κυβέρνηση των ρουσφετιών, των απευθείας αναθέσεων, της αδιαφάνειας, του νεποτισμού
18/03/2023 | 15:42
Αντώνης Πρέκας για Λιάγκα: «Λέει κάθε μέρα ότι έχει 30 χρόνια στην τηλεόραση, και τι σημαίνει αυτό; – Ο δημοσιογράφος δεν είναι Μανιάτισσα μοιρολογίστρα»
18/03/2023 | 15:32
Στην τελική ευθεία «πασχαλινό καλάθι» και «καλάθι του νονού» – Τι θα περιλαμβάνουν

18/03/2023 | 15:26
Τέμπη: «Ήταν 3 σταθμάρχες μέχρι τις 23.00», λέει ο Επιθεωρητής-«Eργαζόμουν 8ωρο και έφυγα 15 λεπτά αργότερα», λέει ο συμβασιούχος σταθμάρχης
18/03/2023 | 15:10
Γεωργία Μπίκα: «Συνεχίζω μέχρι τέλους» – Δεν αφορά στον βιασμό η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου αλλά στις παραλείψεις των Αρχών
18/03/2023 | 15:01
Απίστευτα πράγματα στον Βόλο! Δρόμος περνά μέσα από… σχολική αυλή – Το σχολείο δεν μπορεί να φτιάξει γήπεδο 5Χ5

18/03/2023 | 14:35
Εύα Λονγκόρια: Εντελώς ακομπλεξάριστη δείχνει πως ήταν πριν και μετά το πάρτι για τα Όσκαρ
18/03/2023 | 14:19
Χάρης Ρώμας: Δεν μπορεί να υπάρχει ζωή χωρίς πολιτικούς, κάποιοι πρέπει να διοικούν και είναι στο χέρι του κόσμου να ψηφίζει σωστά
18/03/2023 | 14:02
Γεράσιμος Γεννατάς: Τα μπουζούκια είναι παραπολιτισμός, ντροπή να υπάρχουν αυτοί οι χώροι

18/03/2023 | 13:42
Όθωνας για επικείμενη επιστροφή Πολάκη: Και ρόμπα και καπιτονέ και ροζ –Με τις υγείες τους!
16/03/2023 | 20:30
Δημοσκόπηση Metron Analysis: Στις 7,4 μονάδες η διαφορά ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ και στο 11,8% το ΠΑΣΟΚ- Αλλαγή και κυβέρνηση συνεργασίας ζητούν οι περισσότεροι μετά τα Τέμπη
16/03/2023 | 20:29
Δημοσκόπηση Pulse: Στις 4 μονάδες η διαφορά ΝΔ- ΣΥΡΙΖΑ – Σε όλες τις κυβερνήσεις ρίχνει ευθύνες για τα Τέμπη το 51%
18/03/2023 | 09:00
Η πρώτη εξόρμηση Μητσοτάκη μετά την τραγωδία στα Τέμπη – Περιοδεία στο Μαρούσι με «γαλάζια» στελέχη

16/03/2023 | 15:05
Υποψήφιος Δήμαρχος Παιανίας-Γλυκών Νερών ο Κώστας Αναστόπουλος: Δυναμικό κάλεσμα για «αλλαγής εποχής» και έναν «σύγχρονο δήμο για όλους» παρουσία εκατοντάδων δημοτών

17/03/2023 | 11:20
Γκελεστάθη για Καραμανλή: Όταν ο ΣΥΡΙΖΑ θα συμπεριλάβει στα ψηφοδέλτια του τον κ. Παππά, δεν θα έπρεπε να έχει το θράσος να κάνει υποδείξεις
17/03/2023 | 14:13
Καινούργιου: Δεν ξέρω αν η Τζένη Μελιτά γνωρίζει από Eurovision, εγώ θα ήθελα να δω τον Γιάννη μας μαζί με την Μαρία Κοζάκου
16/03/2023 | 15:06
Αγγελική Ηλιάδη: Δεν ανέχομαι από κανέναν να πειράζει τα παιδιά μου, πήγα στο σχολείο ουρλιάζοντας επειδή δέχτηκαν bullying
16/03/2023 | 09:01
Ανθή Βούλγαρη: Εκτός εκπομπής ξανά η δημοσιογράφος – Τι είπε ο Ιορδάνης Χασαπόπουλος
Σχετικά Άρθρα
Σπύρος Βρεττός στο TheCaller: «Δεν είμαι τεχνοκράτης της εξουσίας, στη Βουλή διεκδικώ βήμα και όχι θέση ή σταδιοδρομία»
Στην ανακρίτρια για την επίθεση που δέχθηκε ο Βαρουφάκης -Απολογείται το μεσημέρι ο δεύτερος κατηγορούμενος
Το πρωτότυπο άρθρο ΠΟΛΙΤΙΚΗ – TheCaller .
ανήκει στο