Με αφετηρία τη Ρώμη την ερχόμενη Δευτέρα ανοίγει νέος κύκλος διεθνών επαφών του Κυριάκου Μητσοτάκη, που στοχεύει σε μία «αποστολή» ανά εβδομάδα στις επόμενες 45 μέρες, με το βλέμμα στη γειτονιά της Ελλάδας, συμπεριλαμβανομένης της τουρκικής κινητικότητας στο περιβάλλον γεωπολιτικών και γεωοικονομικών αλλαγών. Εφόσον δεν προκύψει νέα ξαφνική αναβολή, ξεπαγώνει άμεσα, πιθανότατα στις 12 Μαΐου, το Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας Ελλάδας – Ιταλίας και άρα το τετ α τετ του Μητσοτάκη με την Τζόρτζια Μελόνι, το οποίο εκκρεμεί από τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν είχε πέσει η βαριά σκιά των Τεμπών – και της Hellenic Train. Προπαρασκευαστικές συζητήσεις σχεδιάζει στη Ρώμη ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και αρμόδιο υπουργό για τις μεταφορές Ματέο Σαλβίνι, ωστόσο στην ατζέντα Μητσοτάκη δεν είναι μόνο η ελληνική «απαίτηση» από την Hellenic Train να επενδύσει δικά της κεφάλαια, έως 300 εκατ., για «σύγχρονα τρένα». Είναι επιπλέον επείγουσες προκλήσεις, όπως το Μεταναστευτικό και ακόμα περισσότερο, στον απόηχο της πρόσφατης συζήτησης Μελόνι – Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, η ιταλοτουρκική αμυντική συνεργασία. Την ώρα που η Αθήνα επιχειρεί προσεκτικά ζυγίσματα με την απέναντι πλευρά του Αιγαίου και ενόσω στο ευρωπαϊκό τερέν τρέχουν συζητήσεις για την κοινή άμυνα, είναι δεδομένο ότι παρακολούθησε στενά τη διακυβερνητική συνάντηση Ρώμης – Αγκυρας και τις συνομιλίες κορυφής που εστίασαν στην αμυντική συνεργασία. Δεν είναι τυχαία τα εντεινόμενα μηνύματα του Μητσοτάκη ότι η ΕΕ πρέπει να προσέξει στις σχέσεις με «τρίτους» – το είπε ο ίδιος στο συνέδριο του ΕΛΚ στη Βαλένθια, το είπε ευθέως χθες στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου ο εκπρόσωπος της ευρωομάδας της ΝΔ Δημήτρης Τσιόδρας: ότι η Τουρκία δεν χωράει στην κοινή ευρωπαϊκή άμυνα.
Το πρωτότυπο άρθρο ανήκει στο Πολιτικές ειδήσεις και αναλύσεις – ΤΑ ΝΕΑ .
