
Δεκάρα…
Για να φτιάξει την εικόνα της μετά την κατεδάφιση των εκσκαφέων στο ορυχείο της Μαυροπηγής, η ΔΕΗ ΑΕ εξέδωσε μια μακροσκελή ανακοίνωση όπου εξηγεί γιατί η παραγωγή Ενέργειας από λιγνίτη είναι πλέον οικονομικά ασύμφορη. Γράφει μεταξύ άλλων: «Η επίκληση του λιγνίτη ως “εθνικού καυσίμου” στη σημερινή εποχή αγνοεί τη σκληρή οικονομική και περιβαλλοντική πραγματικότητα. Η παραγωγή Ενέργειας από λιγνίτη έχει καταστεί πλέον εξαιρετικά ασύμφορη, κυρίως λόγω του κόστους των δικαιωμάτων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Το κόστος αυτό δεν αποτελεί μια αυθαίρετη εκτίμηση, αλλά προκύπτει από την τιμή των δικαιωμάτων ρύπων στην Ευρώπη με τον συντελεστή εκπομπών του ελληνικού λιγνίτη». Ακολουθεί ένας …τιμοκατάλογος με το κόστος των δικαιωμάτων ρύπων ανά μονάδα της ΔΕΗ (αν συνέχιζαν να παράγουν) σε συνδυασμό με το κόστος λειτουργίας των σταθμών (μισθοί κ.ά.), για να καταλήξει η ΔΕΗ ΑΕ ότι έκλεισε τους ΑΗΣ και τα ορυχεία επειδή αν συνεχιζόταν η ηλεκτροπαραγωγή από λιγνίτη, το αυξημένο κόστος θα μετακυλιόταν στην τσέπη του λαού. Σκόπιμη διαστρέβλωση για να βγει λάδι η πολιτική της «πράσινης μετάβασης», που επέβαλε την απολιγνιτοποίηση και εκτόξευσε τις τιμές του ρεύματος, από όποια πηγή κι αν παράγεται.
