
Αιχμές κατά του Αντώνη Σαμαρά για τη στάση της Νέας Δημοκρατίας στο δημοψήφισμα του 2015 άφησε η Ντόρα Μπακογιάννη, υποστηρίζοντας ότι το κόμμα έκανε «ιστορικό λάθος» συμμετέχοντας στη διαδικασία και νομιμοποιώντας, όπως είπε, ένα δημοψήφισμα που η ίδια χαρακτήρισε «παρωδία».
«Κατά τη γνώμη μου, ήταν ιστορικό δικό μας λάθος ότι στην προσπάθεια μας να μείνει η Ελλάδα στην Ευρώπη, το νομιμοποιήσαμε με τη συμμετοχή μας», είπε χαρακτηριστικά, κάνοντας πάντως λόγο για δημοψήφισμα – παρωδία.
Χαράλαμπος Αθανασίου: Να μείνουν ως έχουν οι διατάξεις για τις δύο πενταετείς θητείες του ΠτΔ και τη διάλυση της Βουλής
«Στην περίπτωση που ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κρίνεται ανεπαρκής στην εκτέλεση των αρμοδιοτήτων του, δεν θα προτείνεται για επανεκλογή», ανέφερε, προσθέτοντας ότι περιπτώσεις κατά τις οποίες ένας ΠτΔ, στην πρώτη του θητεία, ενδεχομένως προβληματίζεται για τυχόν αναπομπή νομοσχεδίων «δεν έχουν παρατηρηθεί και δεν είναι καν μετρήσιμες».
«Να διατηρηθεί η διάταξη για τη διάλυση της Βουλής ως έχει»
Ο βουλευτής της ΝΔ διαφοροποιήθηκε και από την πρόταση της κυβερνητικής πλειοψηφίας για το άρθρο 41 και την κατάργηση της επίκλησης εθνικού θέματος εξαιρετικής σημασίας για τη διάλυση της Βουλής, παρότι αναγνώρισε ότι η σχετική διάταξη έχει λειτουργήσει προσχηματικά.
«Αν όμως μία νεοεκλεγείσα κυβέρνηση ζητήσει τη διάλυση της Βουλής σε 18 ή 24 μήνες, τι εξήγηση θα δώσει στον λαό και με ποια κριτήρια; Είναι πιο θεσμικό, έστω κι αν υποκρύπτει ανειλικρίνεια, να διατηρηθεί η διάταξη ως έχει. Αλλιώς υποτιμάται η νοημοσύνη του εκλογικού σώματος και το κύρος του Προέδρου της Δημοκρατίας και μπορεί να ερμηνευτεί ότι ο ΠτΔ σύρεται από την κυβέρνηση σε πρόωρες εκλογές», είπε.
