Skip to content
Λιγότερο απο 1 λεπτό Διάρκεια άρθρου: Λεπτά

Πάει τρένο

«Αθήνα – Σόφια σε 6 ώρες» ήταν ο τίτλος των περισσότερων δημοσιευμάτων για τον νέο στρατηγικό σχεδιασμό της ΕΕ στους σιδηρόδρομους, που θα στοιχίσει πολλά δισ. ευρώ και θα ανεβάσει τις ταχύτητες των τρένων στο ευρωπαϊκό δίκτυο στα 200 και πλέον χιλιόμετρα την ώρα. Η ΕΕ ενδιαφέρεται για την ανταγωνιστικότητα του σιδηρόδρομου στη μετακίνηση επιβατών, με στόχο την αύξηση της κερδοφορίας όσων αξιοποιούν τα δίκτυα. Οι προτεραιότητές της όμως βρίσκονται αλλού, όπως ξεκάθαρα αναφέρει το στρατηγικό της σχέδιο. Αυτό που επείγει είναι να γίνει το σιδηροδρομικό δίκτυο πιο γρήγορο, ασφαλές και αποδοτικό για τη μεταφορά εμπορευμάτων και για τη λεγόμενη «στρατιωτική κινητικότητα», δηλαδή την έγκαιρη μεταφορά στρατιωτικού υλικού «προς Ανατολάς». Γι’ αυτό θέλουν πιο γρήγορα τρένα και πιο ανθεκτικά δίκτυα, εντάσσοντας την αναβάθμισή τους στους προϋπολογισμούς της πολεμικής οικονομίας. Οπως μάλιστα αναφέρουν οι ίδιοι στις αναλύσεις τους, όσο πιο γρήγορα ολοκληρωθεί ένα επιβατικό δρομολόγιο, τόσο πιο «ελεύθερη» θα παραμένει η γραμμή, για να μεταφέρονται εμπορεύματα και στρατιωτικό υλικό, επιβεβαιώνοντας ότι η πολεμική προετοιμασία στην ΕΕ …πάει τρένο.

Το πρωτότυπο άρθρο https://www.rizospastis.gr/story.do?id=13077878 ανήκει στο ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: Πολιτική .