Skip to content

«Περισσότερα οχήματα, περισσότεροι οδηγοί, πύκνωση δρομολογίων, αυστηρότερη ηλεκτρική επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων και νέα τηλεματική υπηρεσία για την εξυπηρέτηση του κοινούΑπαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών σχετικά με την υποδομή των ηλεκτρικών φορτιστών για τα λεωφορεία, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι έχουμε 70 +50 φορτιστές και επιπροσθέτως θα έχουμε άλλους 50 από αυτή την προμήθεια. Η ΟΣΥ έχει σύμβαση με τον ΔΕΔΔΗΕ και την ΔΕΗ ως πάροχο άρα πληρούνται οι προϋποθέσεις για την αδειοδότηση των σταθμών φόρτισης που απαιτεί ο Νόμος. Η τεχνική εκπαίδευση του προσωπικού για τις τεχνικές προδιαγραφές των φορτιστών έχει προηγηθεί και μαζί με αυτούς που θα παραλάβουμε θα έχουμε 5 αμαξοστάσια με ηλεκτρικούς σταθμούς φόρτισης. Επίσης υπάρχει σήμερα εκπαιδευμένο προσωπικό στην ΟΣΥ για τις επισκευές και την καθημερινή συντήρηση των ηλεκτρικών λεωφορείων καθώς και σήμερα συντηρούν τα ήδη 140 ηλεκτρικά οχήματα της ίδιας εταιρείας που έχει η ΟΣΥ που είναι ήδη στην κίνηση. Για τις μπαταρίες των οχημάτων, σύμφωνα με την σύμβαση που υπογράφεται, προβλέπει εγγύηση αντικατάστασης για 99 μήνες, δηλαδή κοντά για 9,5χρόνια. Ερωτηθείς σχετικά με την υπάρχουσα μίσθωση λεωφορείων μέσω leasing ανάφερε ότι αυτή οδεύει έτσι και αλλιώς προς την ολοκλήρωσή της, υπήρξε όμως χρήσιμο το πρόγραμμα αυτό γιατί διευκόλυνε σε χρόνο και κόστος στις καθημερινές συντηρήσεις των οχημάτων. Σήμερα μάλιστα μετά από αίτημα και των εργαζομένων στην ΟΣΥ η συντήρηση του στόλου αυτών των οχημάτων γίνεται εντός των αμαξοστασίων από το τεχνικό προσωπικό της ΟΣΥ και η εταιρεία του leasing καταβάλει στο δημόσιο το αντίστοιχο ποσό.Ο κ. Κυρανάκης σχετικά με το σχέδιο για την κατάργηση των τρόλεϊ από την Αθήνα, ανέφερε ότι υπάρχει ένα εγκεκριμένο κονδύλι του ΕΣΠΑ, ύψους 100 εκατ. ευρώ. Υπάρχει επιστημονική μελέτη του ΟΑΣΑ με στοιχεία η οποία αναφέρει ότι το κόστος των τρόλεϊ είναι 5,5 ευρώ ανά οχηματοχιλιόμετρο και 2,5 ευρώ ανά οχηματοχιλιόμετρο ηλεκτρικού λεωφορείου. Δηλαδή το 1 εκατομμύρια οχηματοχιλιόμετρα των τρόλεϊ μας κοστίζουν 5,5 εκατ. ευρώ ενώ το αντίστοιχο έργο με ηλεκτρικά λεωφορεία 2,5 εκατ. ευρώ και αυτό το επιπλέον κόστος λειτουργίας το πληρώνει ο φορολογούμενος. Παράλληλα, σημείωσε ότι η σχέση κόστους αγοράς νέων τρόλεϊ – ηλεκτρικών λεωφορείων είναι δύο προς τρία αντίστοιχα, άρα με τα ίδια χρήματα μπορούμε να προμηθευτούμε περισσότερα ηλεκτρικά λεωφορεία και να πυκνώσουμε τις γραμμές που εξυπηρετούν σήμερα τα τρόλεϊ. Επίσης, ο κ. Κυρανάκης παρατήρησε ότι το δίκτυο καλωδίων στην Αττική απαιτεί συντήρηση πολλών εκατομμύριών ευρώ ετησίως. Ένα δε μεγάλο μέρος αυτού του δικτύου έχει φτάσεις τα όριά του και χρειάζεται αντικατάσταση που εκτιμάται σε 20 εκατ. ευρώ. Η κάλυψη των ίδιων οχηματοχιλιομέτρων με δίκτυο φορτιστών για τα ηλεκτρικά λεωφορεία απαιτείται πολύ μικρότερο κόστος. Ο διαγωνισμός που έχει βγει, είπε ο αναπληρωτής υπουργός αφορά την αποξήλωση κάποιων καλωδίων του δικτύου των τρόλεϊ και την συντήρηση όσων θα παραμείνουν καθώς όπως έχουμε εξηγήσει θα αφαιρεθεί το εναέριο δίκτυο καλωδίων στο κέντρο Αθήνας και Πειραιά όπως και σε ορισμένες διασταυρώσεις με πολυπλοκότητα καλωδίων και θα παραμείνουν κάποιες ευθείες όπως είναι οι λεωφόροι Συγγρού , Κηφισίας και Πατησίων που έχουν νεότερο δίκτυο καλωδίων και δεν χρειάζεται αντικατάσταση. Και με κάποια οχήματα νέας τεχνολογίας που υπάρχουν μπορούμε να κρατήσουμε τα ίδια δρομολόγια που θα μπορούν να φορτίζουν για λίγο από τις εναέριες γραμμές και να βγαίνουν από το δίκτυο και να ξανά εισέρχονται σε αυτό. Από τον υφιστάμενο στόλο των 198 τρόλεϊ, είπε ο αναπληρωτής υπουργός τα παλαιά που έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο τους καταργούνται τα υπόλοιπα που έχουν χρόνο λειτουργίας ακόμη πυκνώνουν τα δρομολόγια και για τις υπόλοιπες γραμμές αντικαθιστούμε τα οχήματα με ηλεκτρικά λεωφορεία. Δεν θα υπάρξει καμία μείωση στα δρομολόγια, αντίθετα θα έχουμε περισσότερα και με μιρκότερο κόστος.Για την επιτήρησης της αποκλειστική χρήση των λεωφορειολωρίδων από τα ΜΜΜ, ο κ. Κυρανάκης είπε ότι έχουν εγκατασταθεί οι πρώτες δέκα κάμερες και έχουν αρχίσει να βεβαιώνονται ηλεκτρονικά οι παραβάσεις. Παράλληλα έχει βγει διαγωνισμός για προμήθεια 600 κάμερών για τα λεωφορεία που εκτελούν διαδρομές εντός λεωφορειολωρίδων. Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Το πρωτότυπο άρθρο https://www.skai.gr/news/politics/kyranakis-nea-promitheia-125-ilektrikon-leoforeion-ylopoieitai-to-sxedio ανήκει στο Skai.gr: Πολιτική .