Mεταβατικός διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑΔιαβάστε: ΕΛΤΑ: Παραιτήθηκε ο Γρηγόρης Σκλήκας με επιστολή στο ΥπερταμείοΔιαθέτει εμπειρία στον επιχειρησιακό μετασχηματισμό, στον λειτουργικό σχεδιασμό των επιχειρήσεων, καθώς και στις πωλήσεις και έχει διαχειριστεί σύνθετα προγράμματα και έργα.
Είναι κάτοχος Executive MBA του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ έχει σπουδάσει Hotel & Restaurant Management στο Middlesex University του Ηνωμένου Βασιλείου.
Το χρονικό της παραίτησης Σκλήκα
Παραιτήθηκε από τη θέση του ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, ο μέχρι πρότινος CEO των ΕΛΤΑ υπέβαλε την παραίτησή του στον πρόεδρο και το ΔΣ των ΕΛΤΑ, μέσω επιστολής. Παράλληλα, αναβάλλεται η συζήτηση των Επιτροπών της Βουλής για το θέμα του κλεισίματος των υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ, στην οποία θα μιλούσε ο Γρηγόρης Σκλήκας, μέχρι να οριστεί νέος διευθύνων σύμβουλος στη θέση του.
Η ενημέρωση του προέδρου της Βουλής, Νικήτα Κακλαμάνη, αναφέρει ειδικότερα: «Η κοινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων και της Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, που είχε προγραμματιστεί για την Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2025 και ώρα 13:00, στην Αίθουσα Γερουσίας, με θέμα ημερήσιας διάταξης “Ενημέρωση για θέματα των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) και ειδικότερα για την αναστολή λειτουργίας καταστημάτων σε όλη τη χώρα” αναβάλλεται λόγω της παραίτησης του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας ΕΛΤΑ Α.Ε., κ. Γρηγορίου Σκλήκα».
Η επιστολή παραίτησης του Γρηγόρη Σκλήκα
Ο Γρηγόρης Σκλήκας υπέβαλε την παραίτησή του μέσω επιστολής, στην οποία άφησε «αιχμές», με αποδέκτες τους «γαλάζιους» βουλευτές.
Αναλυτικά η επιστολή:
«Αθήνα, 4-11-2025
Προς
Τον Πρόεδρο και το Διοικητικό Συμβούλιο των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ)
Κοινοποίηση
Τον Πρόεδρο και το Διευθύνοντα Σύμβουλο Υπερταμείο
Θέμα: Υποβολή παραίτησης από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου
Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,
Από το 2023, αφήνοντας πίσω μια διεθνή καριέρα, αποδέχθηκα την πρόσκληση του Υπερταμείου και ευρύτερα της πατρίδας μας, να θέσω την εμπειρία μου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στην υπηρεσία της εξυγίανσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Τα τελευταία 2,5 χρόνια εργάστηκα με αποφασιστικότητα και στρατηγικό σχεδιασμό για την αντιμετώπιση των σύνθετων προκλήσεων του Οργανισμού, καθώς και της ραγδαίας φθίνουσας πορείας της ταχυδρομικής αγοράς, φαινόμενο που παρατηρείται διεθνώς και εντονότερα στη χώρα μας.
Στο πλαίσιο αυτό, μελέτησα διεθνή παραδείγματα και ήρθα σε επαφή με πρώην κρατικούς ταχυδρομικούς φορείς από την Ευρώπη και άλλες περιοχές, επιλέγοντας στρατηγικές προσαρμοσμένες στις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς. Η στρατηγική μας περιελάμβανε την ανασύσταση μιας εγκαταλειμμένης επιχείρησης, με εξοπλισμό τριάντα ετών και ανεπαρκή ψηφιακή υποδομή, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός εξαιρετικά ανταγωνιστικού περιβάλλοντος.
Παρά τις προσπάθειες, το βασικό πρόβλημα παραμένει: η απώλεια άνω του 90% του επιστολικού έργου δεν συνοδεύτηκε από αντίστοιχη προσαρμογή των δομών και του κόστους λειτουργίας, με αποτέλεσμα ο Οργανισμός να παραμένει οικονομικά μη βιώσιμος, παρά το γεγονός ότι θα έπρεπε να λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια ήδη από το 2013.
Μέρος αυτής της προσπάθειας αποτέλεσε και το σχέδιο απομείωσης υπολειτουργούντων καταστημάτων, το οποίο θεωρώ απαραίτητο για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας και της συνέχισης λειτουργίας του Οργανισμού. Αν το σχέδιο αυτό δεν εφαρμοστεί, εκτιμώ ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα τεθεί σε κίνδυνο η ρευστότητα και η δυνατότητα καταβολής μισθών στους εργαζομένους.
Ωστόσο, οι πρόσφατες αντιδράσεις από διάφορες πλευρές -και κυρίως από βουλευτές εκπροσωπώντας τις περιφέρειές τους- με οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο αναγκαίος διάλογος για την εφαρμογή του σχεδίου αυτού καθίσταται εξαιρετικά δυσχερής. Για τον λόγο αυτόν, παρακαλώ να αποδεχθείτε την παραίτησή μου από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Η απόφασή μου αυτή δεν αποτελεί απλώς μια τυπική αποχώρηση, αλλά ένα σαφές μήνυμα: μετά από χρόνια διεθνούς σταδιοδρομίας, δεν αντιμετωπίζω τις θέσεις ως αυτοσκοπό, αλλά ως ευκαιρία προσφοράς. Πρόκειται για ζήτημα προσωπικής και επαγγελματικής ταυτότητας.
Εννοείται ότι παραμένω στη διάθεση της διάδοχης κατάστασης, για κάθε υποστήριξη που ενδεχομένως απαιτηθεί. Χαιρετώ με εκτίμηση και ευγνωμοσύνη τους συνεργάτες, συναδέλφους και το ευρύτερο κοινό με το οποίο είχα την τιμή να συνεργαστώ — ήταν το ισχυρότερο καύσιμο σε αυτή την απαιτητική πορεία των τελευταίων 2,5 ετών.
Με τιμή, Γρηγόρης Σκλήκας».
Η σύσκεψη στο Μαξίμου
Υπενθυμίζεται ότι ο Γρηγόρης Σκλήκας βρέθηκε στη δίνη του κυκλώνα, όταν την Παρασκευή 31 Οκτωβρίου ανακοινώθηκε αιφνιδιαστικά ότι κλείνουν 204 υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ. Άμεσα δημιουργήθηκε ένα ντόμινο αντιδράσεων, που κατέληξε στην πρωινή έκτακτη διευρυμένη σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό, στην οποία δεν συμμετείχε ο μέχρι πρότινος διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο επίκεντρο της σύσκεψης βρέθηκε η επικοινωνιακή στρατηγική που θα υιοθετηθεί για τη διαχείριση του θέματος. Την ώρα που με ενδιαφέρον παρακολουθείται η εσωκομματική διαμάχη εντός της Νέας Δημοκρατίας για το θέμα των ΕΛΤΑ, αξίζει να σημειωθεί ότι η κρατική χρηματοδότηση της λειτουργίας των ΕΛΤΑ δεν επιτρέπεται, καθώς ο οργανισμός λειτουργεί με όρους ιδιωτικής επιχείρησης. Παράλληλα, και σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να ακυρωθεί η απόφαση για κλείσιμο του υποκαταστήματος των ΕΛΤΑ στο Άγιον Όρος.


