Οσο η κυβέρνηση επιμένει να διακηρύσσει ότι δίνει μάχες για τη βελτίωση της καθημερινότητας, ένα από τα θηρία με τα οποία είναι υποχρεωμένη να παλεύει, είναι αυτό των μεταφορών.
Μοιάζει με τη Λερναία Υδρα.
Ξεκινά κανείς από την συνολικά προβληματική υποδομή των δημόσιων μεταφορών, περνά στο δαιδαλώδες οδικό δίκτυο στα αστικά κέντρα, την απουσία μελετών και εφαρμογής νέων τεχνολογιών στην σήμανση και την λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών, τον συνεχώς αυξανόμενο αριθμό ΙΧ οχημάτων, την έλλειψη μηχανικών και ανθρώπινων πόρων στις δημόσιες συγκοινωνίες, τον ελλιπή έλεγχο και την αποσπασματική αστυνόμευση και καταλήγει σε ένα απόλυτο χάος, που λειτουργεί κατά συνθήκη και, πάντως, κατά τύχη.
Τον τομέα αυτό χειρίζεται εδώ και λίγους μήνες ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κώστας Κυρανάκης. Γνωστός για την παρορμητικότητά του και, συχνά, την επιθετικότητα στην πολιτική του συμπεριφορά, έχει επιχειρήσει ήδη ορισμένες τολμηρές παρεμβάσεις, ενώ δεν πρέπει να λησμονείται ότι η βασική αποστολή που του ανατέθηκε ήταν να συμμαζέψει τους σιδηροδρόμους.
Ωσπου να φανούν αποτελέσματα σε αυτό το έργο όμως, ο Κυρανάκης φρόντισε να ανοίξει μέτωπο με τους οδηγούς ταξί. Μεταξύ όλων των άλλων, αυτό το πέτυχε και με εκείνη την έμπνευση για τη μειωμένη (δηλαδή κρατικά επιδοτούμενη) τιμή του κομίστρου τα Σαββατοκύριακα, ώστε να μετακινούνται με ασφάλεια οι μεθυσμένοι και να μην χρησιμοποιούν τα ΙΧ τους.
Προκλήθηκε σάλος και η κυβέρνηση απέσυρε κάθε σχετική σκέψη.
Και τώρα ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών επανέρχεται σε προηγούμενη εξαγγελία, θεμιτή εν πολλοίς, για 24ωρη λειτουργία του μετρό, των λεωφορείων και του τραμ (στην παραλιακή ζώνη) τα Σαββατοκύριακα. Το μέτρο υποτίθεται ότι θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε πρώτη φάση, ένα από τα Σαββατοκύριακα του Ιουλίου, όμως από εκεί κι έπειτα μπορεί κανείς να στοιχηματίσει ότι δεν θα είναι τόσο απλά τα πράγματα.
Οι λόγοι προφανείς: Για να συμβεί κάτι τέτοιο θα απαιτηθεί μηχανολογικός εξοπλισμός (συρμοί και οχήματα), προσωπικό για να καλυφθούν οι βάρδιες, και – προφανώς – χρήματα, για τις επιπλέον αμοιβές των εργαζομένων.
Καλή πάντως εν γένει η σκέψη και σωστό το σχέδιο, αρκεί να μην εξελιχθεί και αυτό σε μετωπική σύγκρουση του υπουργού με τους συνδικαλιστές των Μεταφορών…
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News


