Απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, τοποθετήθηκε, μεταξύ άλλων, για το θέμα που έχει δημιουργηθεί με τις αποζημιώσεις των θυμάτων της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών και δη των δύο εργαζομένων στο κυλικείο του Intercity, oι οποίοι κατά την άποψη της Hellenic Train εξαιρούνται της διαδικασίας, επειδή «δεν είχαν εισιτήριο»…
Στη σχετική ερώτησή του, ο βουλευτής και εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Καραμέρος, αναφερόμενος στους δύο εργαζομένους της εταιρείας catering στο κυλικείο της επιβατικής αμαξοστοιχίας, έκανε λόγο για «απαράδεκτη εξαίρεση θυμάτων του εγκλήματος στα Τέμπη από τη διαδικασία των αποζημιώσεων».
«Αυτοί οι άνθρωποι πρέπει να αποζημιωθούν», απάντησε ο κ. Κυρανάκης γνωστοποιώντας παράλληλα ότι απέστειλε επιστολή στην Hellenic Train.
Τα όποια τυπικά νομικά εμπόδια, πρέπει να ξεπεραστούν, τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, δεδομένου ότι η εταιρεία η οποία εκτελεί το έργο του κυλικείου, είναι μία ανάδοχος εταιρεία. «Και εμείς -πρόσθεσε- σε επικοινωνία και μαζί τους και με την Hellenic Train ζητάμε να τα υπερβούν […] Και προφανώς οι εταιρείες μεταξύ τους, μπορούν να βρουν στη συνέχεια ποιος έχει την αστική ευθύνη και ποιος δεν την έχει, αναλόγως και των δικαστικών αποφάσεων».
Στην παρατήρηση του κ. Καραμέρου ότι ίσως χρειαστεί νομοθετική ρύθμιση για το θέμα, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι η επιστολή του προς την Ηellenic Train περιλαμβάνει και αυτό: «ακόμη δηλ. κι αν απαιτεί λήψη πρόσθετων νομοθετικών μέτρων», όπως ανέφερε συγκεκριμένα.
«Εδώ είμαστε, με τον κ. Καραγκούνη από το υπουργείο Εργασίας, να μπορέσουμε να συνεργαστούμε και να βρούμε την κατάλληλη λύση, εφόσον σε σύντομο χρονικό διάστημα δεν ξεπεραστούν τα τυπικά νομικά εμπόδια για να αποζημιωθούν αυτοί οι άνθρωποι», κατέληξε στην απάντησή του ο κ. Κυρανάκης.
Νέα πλατφόρμα για την παρακολούθηση των συρμών
Κατά τα άλλα, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών ενημέρωσε τη Βουλή ότι εντός των επόμενων ημερών θα παρουσιαστεί η νέα πλατφόρμα όπου θα εμφανίζεται η θέση και η πορεία των τρένων.
Πρόκειται, τόνισε, για μία ανοικτή πλατφόρμα, μέσω της οποίας θα δίδεται η δυνατότητα και στους πολίτες, να βλέπουν την πορεία των τρένων, τα δρομολόγια, καθώς και εάν οι συρμοί βρίσκονται στη γραμμή ανόδου ή καθόδου.
«Εύλογα ρωτούσε η ελληνική κοινωνία, πώς γίνεται να βλέπω ανά πάσα στιγμή πού είναι το “ντελίβερι” και να μην μπορώ να βλέπω που είναι τα τρένα», παρατήρησε χαρακτηριστικά ο κ. Κυρανάκης, σημειώνοντας πάντως ότι η τεχνολογία GPS που έχουμε στα κινητά μας, έχει απόκλιση – δυστυχώς – 5 έως 10 μέτρα, «άρα, όταν έχεις διπλή γραμμή, αυτή η απόκλιση των 5 έως 10 μέτρων, δεν αρκεί για να δώσει ασφαλή εντοπισμό ενός τρένου».
Εμείς λοιπόν, ενημέρωσε, «έχουμε βρει μία τεχνική λύση, την οποία θα παρουσιάσουμε σε τεχνικό επίπεδο σε λίγες ημέρες, ώστε ο κάθε πολίτης, όχι απλά το Ενιαίο Κέντρο Κυκλοφορίας του ΟΣΕ που θα φτιάξουμε, να βλέπει, σε μία ανοικτή πλατφόρμα, την πορεία των τραίνων, τα δρομολόγια, και να βλέπει εάν είναι στη γραμμή ανόδου ή στη γραμμή καθόδου. Έτσι, με αυτό τον τρόπο θα μηδενίσουμε το εφιαλτικό αυτό σενάριο, την ανοιχτή αυτή η πληγή για το σιδηρόδρομο, που είναι η πιθανότητα σύγκρουσης δύο τρένων».
Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ο κ. Κυρανάκης επανέλαβε ότι το πρόγραμμα επαναξιολόγησης στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.
Συγκεκριμένα όπως ανέφερε σε απάντησή του στον βουλευτή της Πλεύσης Ελευθερίας, Αλέξανδρο Καζαμία, «ο ΟΣΕ θα ξεκινήσει συνεργασία με το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, ώστε τα ψυχομετρικά τεστ, τα τεστ αντανακλαστικών, οι ασκήσεις υπό πίεση, και μια σειρά από προγράμματα στα οποία (το ΓΕΑ) έχει μεγάλη εμπειρία και πρωτόκολλα, να μπορούν να εμπεδωθούν σαν κουλτούρα και στο σιδηρόδρομο».
«Οι διάλογοι της ντροπής, αυτά που ακούσαμε στα ηχητικά τις μέρες των Τεμπών, πρέπει να αποτελέσουν παρελθόν, να υπάρχει πειθαρχία και αντίληψη και συναίσθηση καθήκοντος σε όσους έχουν κρίσιμο ρόλο και διαχειρίζονται ανθρώπινες ζωές», θέλησε να υπογραμμίσει ο αναπληρωτής υπουργός .
Από την πλευρά του, ο κ. Καζαμίας παρατήρησε ότι η κυβέρνηση μιλά για εγκληματική συμπεριφορά σταθμάρχη, όταν ακόμη δεν έχει ξεκινήσει πρόγραμμα εκπαίδευσης σταθμαρχών, δύο χρόνια μετά τα Τέμπη. «Εάν το πιστεύατε, έπρεπε να είχατε ξεκινήσει αμέσως. Θα έπρεπε να είναι προτεραιότητά σας, και εσείς κοιμάστε κανονικά», έψεξε τον υπουργός ο βουλευτής της Πλεύσης Ελευθερίας.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News


